May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۶۰۱۵
۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
0
در دیدار معاون وزیر اقتصاد قرقیزستان با مدیرعامل بانک جهانی، مسائل مربوط به همکاری قرقیزستان با بانک جهانی با توجه به ورود «بیشکک» به اتحادیه گمرکی مورد بررسی قرار گرفت.
پول‌نیوز - در دیدار «قیلیچ‌بیک جاکیپاف» معاون وزیر اقتصاد قرقیزستان و «یورگ فریدن» مدیر اجرایی بانک جهانی مسائل مربوط به ورود قرقیزستان به اتحادیه گمرکی مورد بررسی قرار گرفت.

همگرایی منطقه‌ای قرقیزستان با بازارهای گسترده، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در این کشور و استفاده از فن‌آوری‌ها از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

در این ملاقات طرفین با اشاره به تأثیر اوضاع روسیه بر اقتصاد جمهوری قرقیزستان، در خصوص کاهش ارزش «روبل» که به طور مستقیم بر سرمایه‌گذاری در این کشور و وجوه ارسالی توسط مهاجران کاری در روسیه تأثیر می‌گذارد و همچنین در رابطه با برنامه «حمایت از توسعه سیاسی» در این جمهوری، بحث و تبادل‌نظر کردند.

برنامه «حمایت از توسعه سیاسی» در قرقیزستان به مدت 3 سال و با بودجه 74 میلیون دلار انجام خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد قرقیزستان در این دیدار تأکید کرد که در این برنامه در خصوص موضوعاتی نظیر توسعه مدیریت عمومی، مسائل تجارت خارجی، خاک و توسعه بخش خصوصی تصمیم‌گیری خواهد شد.

طرفین در این جلسه بر ضرورت ادامه همکاری‌ در اجرای طرح‌ها در بخش‌های کلیدی اقتصاد قرقیزستان در زمینه‌هایی مانند مدیریت اقتصادی، دسترسی به خدمات مالی، بهبود محیط کسب‌وکار و فضای سرمایه‌گذاری تأکید کردند.

به گفته منبع فوق، در این جلسه تأکید شد که علاوه بر بررسی نتایج اقدامات انجام شده در زمینه حمایت از توسعه سیاسی، وزارت اقتصاد قرقیزستان برنامه گسترده‌ای در زمینه مبارزه با فساد، تهیه لیستی از اسناد برای ثبت‌نام اشخاص حقوقی را در دستور کار خواهد داشت.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: