May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۶۰۳۴
۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
0
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی بیمارستان جامع انرژی هسته ای در کشور خبر داد و گفت: بنا داریم تا به تدریج تمام واکسن‌ها را در کشور تولید کنیم.
ساخت بیمارستان انرژی هسته ای

پول‌نیوز-
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی بیمارستان جامع انرژی هسته ای در کشور خبر داد و گفت: بنا داریم تا به تدریج تمام واکسن‌ها را در کشور تولید کنیم.

 سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم رونمایی از سانتریفیوژ طراحی شده جهت تولید داروهای نوترکیب و واکسن‌ها، عنوان کرد: سانتریفیوژ توبولار که از امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد برای تولید داروهای نوترکیب و واکسن‌ها است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه واکسن‌های مورد نیاز در کشور تولید می‌شوند، گفت: اکنون کارهای خوبی برای تولید واکسن‌هایی که تاکنون وارداتی بوده، شده‌ است که اغلب این واکسن‌ها در کشورهای پیشرفته به تولید می‌رسند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه اکنون توانایی تولید این واکسن‌ها را داریم، افزود: واکسن‌ها به تدریج در کشور تولید می‌شوند و این تنها از مسیر تاسیس شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: منتظر بهره‌برداری از دستاوردهای دیگر سازمان انرژی اتمی هستیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اکنون وجهه خوبی در کشور داریم که نمونه آن، تولید سانتریفیوژهای توبولار است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه ظرف 35 سال به این نقطه پیشرفت رسیده‌ایم، افزود: این پیشرفت‌ها با وجود همه محدودیت‌ها بوده است و سعی داریم پیشرفت‌ها را به نقطه‌ای برسانیم تا مردم در آرامش باشند.

وی همچنین در جمع خبرنگاران عنوان کرد: سانتریفیوژهای توبولار در عرصه سلامت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند که این سانتریفیوژ ظرف یک سال ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه داروهای نوترکیب در مرز دانش هستند، افزود: این داروها می‌توانند برای بیماران خاص مورد استفاده قرار گیرند و امیدواریم که در آینده شاهد پیشرفت سایر فناوری‌ها در این حوزه‌ باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه ما نیاز دائمی به سانتریفیوژها داریم، گفت: با توجه به همه پیشرفت‌هایی که در زمینه تولید داروها داریم و تصمیمی که رئیس‌جمهور در تولید واکسن‌ها دارد، قرار است در زمینه انواع واکسن‌ها در کشور بی‌نیاز شویم.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان انرژی هسته‌ای، افزود: در این بیمارستان 800 تختخوابی قرار است علاوه بر درمان، مرکز آموزش و پژوهش نیز برای جوانان باشد.


منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: