کد خبر: ۱۳۶۱۸۸
۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
0
وی با بیان اینکه هم اکنون بنزین یورو چهار در کلانشهرها توزیع می شود،اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی و وظیفه تعیین شده باید بنزین یورو چهار تا آخر امسال در هشت کلانشهر کشور توزیع شود.
پول‌نیوز- مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت : حدود 30 درصد بنزین توزیعی و مصرفی کشور دارای استاندارد یورو چهار است.

سید ناصر سجادی گفت: اکنون روزانه 18 تا 20 میلیون لیتر بنزین یورو چهار در کشور توزیع و عرضه می شود.


به گفته وی، کل بنزین مصرفی کشور روزانه 70 میلیون لیتر می باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بنزین یورو چهار در کلانشهرها توزیع می شود،اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی و وظیفه تعیین شده باید بنزین یورو چهار تا آخر امسال در هشت کلانشهر کشور توزیع شود.

وی گفت: هم اکنون کل مصرف شهرهای تهران، اصفهان، اراک، کرج و قم بنزین یورو چهار است و در مشهد هم حدود 50 درصد نیاز شهر از این نوع بنزین تامین می شود.

وی افزود : دو شهر شیراز و اهواز هم تا پایان اسفند ماه از بنزین یورو چهار برخوردار می شوند و تا اوایل سال آینده تمام هشت کلانشهر کشور به طور کامل زیرپوشش بنزین یورو چهار قرار می گیرند.

سجادی اظهار کرد: با بهره برداری از طرح بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس تا پایان سال آینده می توانیم بخش دیگری از شهرهای کشور را زیر پوشش توزیع بنزین یورو چهار قرار دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد، با بهره برداری کامل از پالایشگاه ستاره خلیج فارس که از سال 1385 عملیات اجرایی آن آغاز شده و تمام تولیدات میعانات آن بر اساس استاندارد یورو چهار می باشد، بتوان بنزین یورو چهار را در تمام شهرهای کشور توزیع و عرضه کرد.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ورود به مدار تولید کشور می تواند روزانه 36 میلیون لیتر بنزین و 14 میلیون لیتر گازوئیل به ظرفیت تولید فرآورده های نفتی کشور بیافزاید.

* کاهش نرخ رشد مصرف بنزین در کشور

سجادی در ادامه با بیان اینکه مصرف بنزین طی 11 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دو درصدی داشته است گفت: این رقم در مقایسه با رشد مصرف بنزین در سال 1392 نسبت به سال قبل از آن، کاهش قابل توجهی دارد.

وی اظهار کرد: با این حال باید تلاش بر کاهش مصرف در کشور از طریق اصلاح سیستم های سوخت ناوگان حمل و نقل خصوصی، عمومی و دولتی تا فرهنگ مصرف و قیمت ها متمرکز شود.

* محدودیتی درتامین بنزین ایام نوروز نداریم / اعلام سهمیه بنزین نوروزی بعید به نظر می رسد

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در زمینه پیش بینی برای نوروز 94 هم گفت : با توجه به افزایش حجم سفرهای نوروزی و مصرف بنزین برنامه ریزی ها از چند ماه قبل آغاز شده و بنزین مصرفی برای این ایام در کل کشور تامین و ذخیره سازی شده است.

سجادی افزود: اقدامات لازم برای آماده سازی جایگاه های عرضه و ذخیره و نیز مسائل فنی مربوطه هم انجام گرفته و طبق برنامه ریزی ها گروه های کنترل و نظارت نوروزی نیز طی دو مرحله بازدیدهایی را از جایگاه و مراکز عرصه و توزیع انجام می دهند تا خدمات رسانی به مردم در این ایام با کمترین مشکل انجام شود.

وی ادامه داد: بعید به نظر می رسد دولت سهمیه ویژه ای برای ایام نوروز اختصاص دهد ضمن آنکه بنزین با دو نرخ هفت و 10 هزار ریال به میزان کافی تامین و در دسترس است و مردم مشکلی در استفاده از آن ندارند.

وی پیش بینی کرد بنزین مصرفی طی نوروز 94 نسبت به مدت مشابه در سال جاری رشد پنج تا شش درصدی داشته باشد.

سجادی افزود: تلفن گویا با شماره 09627 نیز برای دریافت تماس های مردمی در زمینه مسائل و مشکلات سوخت رسانی در جایگاه ها و مجاری عرضه پاسخگو می باشد.

* مصرف سوخت مایع (نفت گاز) در نیروگاه های کشور 25 درصد کاهش یافت

سجادی با تاکید بر اینکه امسال با تلاش های انجام شده از نظر سوخت رسانی به بخش های مختلف سال خوبی را پشت سر گذاشتیم ، گفت : بویژه در حوزه تامین سوخت نیروگاه ها که شاخصی برای عملکرد مناسب این شرکت می باشد به خوبی عمل شد و مشکلی در تامین برق مورد نیاز کشور بروز نکرد.

وی ادامه داد : با توسعه گاز در بخش نیروگاهی سوخت مایع کمتری مصرف شد به گونه ای که در مجموع طی 11 ماه امسال 17 میلیارد لیتر سوخت مایع در بخش نیروگاهی تامین شد که تا پایان سال به حدود 20 میلیارد لیتر می رسد.

وی افزود : با افزایش 25 درصدی گاز تحویلی به نیروگاه ها به همین میزان از مصرف سوخت مایع نیز کاسته شده است.

به گفته وی، طی سال 92 حدود 27 میلیارد لیتر سوخت مایع به نیروگاه های کشور تحویل و مصرف شد.

* تا پایان سال افزایش نرخ در گاز CNG نداریم


وی همچنین در باره افزایش قیمت گاز CNG گفت : تا پایان سال جاری هیچ افزایش قیمتی در این حوزه اعمال نمی شود و برنامه ای هم در این زمینه وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران افزود : در سال آینده هم بسته به افزایش نرخ فرآورده های نفتی در این حوزه برنامه ریزی خواهد شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: