کد خبر: ۱۳۷۱۲۵
۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
0
هر اندازه اتاق بازرگانی در برگیرنده دیدگاه های مختلف باشند، تصمیماتش دقیق تر است و به هر میزان حضور بانوان را در اتاق های بازرگانی بیشتر کنیم در بالا بردن نقش آنان در فعالیت های اجتماعی کمک کردیم.
پول‌نیوز - معاون توسعه بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس آخرین آمار 3 درصد نامزدهای ثبت نامی در انتخابات اتاق بازرگانی از جامعه بانوان هستند و این آمار ما را وادار به سازماندهی و برنامه ریزی برای مشارکت بیشتر آنان با توجه به حجم بالای فارغ التحصیلان زن می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، نخستین گردهمایی زنان بازرگان سراسر کشور جهت بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه 5 ساله ششم و نحوه مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی با حضور معاون توسعه بازرگانی، معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانها و مشاور وزیر در امور زنان و 60 نفر از زنان بازرگان سراسر کشور تشکیل شد.

مجتبی خسروتاج با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی نظرات مشورتی به روسای سه قوه می دهد، افزود: هر اندازه اتاق بازرگانی در برگیرنده دیدگاه های مختلف باشند، تصمیماتش دقیق تر است و به هر میزان حضور بانوان را در اتاق های بازرگانی بیشتر کنیم در بالا بردن نقش آنان در فعالیت های اجتماعی کمک کردیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: باید فضای همکاری بین اتاق های بازرگانی و دستگاه های اجرایی وجود داشته باشند و یکی از وظایف اتاق کوشش در راه شناسایی بازارهای کالاهای صادراتی ایران در خارج از کشور است.

وی تصریح کرد: کسانی می توانند در انتخابات اتاق ها شرکت کند که دارای کارت هوشمند باشند.

در ادامه این نشست معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان ها وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تلاش این وزارتخانه جهت ارتقای جایگاه زنان در امور اقتصادی، گفت: از تعداد هشت هزار و 830 اتحادیه کشوری، زنان تنها در 440 اتحادیه مسئولیت دارند و در هشت هزار و 400 اتحادیه، زنان نقشی ندارند.

علی یزدانی اظهار داشت: تعامل پیرامون موضوع انتخابات دو تشکل بزرگ اتاق صنایع و معادن و کشاورزی و انتخابات نظام مهندسی معدن و مساله تحقق اقتصاد مقاومتی همچنین تبیین برنامه ششم توسعه، نیازمند همفکری زنان فعال در عرصه اقتصادی و حضور گسترده آنان در تشکل های فراگیر استانی و ملی است.

یزدانی با اشاره پررنگ تر شدن نقش زنان، گفت: یکی از دلایل رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته افزایش حضور زنان در مسایل اقتصادی بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: زنانی که در حوزه کارآفرینی جهانی می اندیشند باید خلاق، پرانرژی و پاینبند به اصول و محور اهداف بوده و با دنیای تجارت آشنایی داشته باشند.

وی گفت: در ایران وضعیت اشتغال زنان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، مطلوب نیست و بیشترین میزان اشتغال زنان به بخش خدمات با گرایش بهداشتی و آموزشی مربوط است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانها وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نرخ بیکاری زنان تحصیلکرده روبه تزاید است و فضای اشتغال متناسب با سطح تحصیلات آنان فراهم نیست.

وی گفت: در مجلس شورای اسلامی ایران هم نقش زنان در یک مرکز تصمیم گیری برای کل جمعیت کشور از مجموع 290 نماینده از تعداد انگشتان دست تجاوز نمی کنند.

در ادامه جلسه مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور زنان با اشاره به اولین ائتلاف ملی زنان فعال اقتصادی، درخصوص افزایش مشارکت زنان در عرصه اقتصادی و برنامه ششم مطالبی را بیان داشت و گفت: برای کشوری که 64 درصد فارغ التحصیلان آن را زنان تشکیل می دهند حمایت بخش عمومی و دولتی و بسیج امکانات ضروری است.

خانم جلودارزاده اظهار داشت: زنان باید ائتلاف قوی بوجود بیاورند و حضور فعال خود را در اتاق بازرگانی به نمایش بگذارند.

در این نشست بانوان فعال در عرصه اقتصادی با بیان برخی مشکلات حضور در فضای کسب و کار، ضرورت فرهنگ سازی حضور بیشتر زنان و افزایش نقش مشارکت آنان را در مراجع تصمیم گیری مورد تاکید قرار دادند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: