May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۷۱۷۲
۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
0
احدی مهدی آبادی درباره ظروف آلومینیومی تصریح کرد: این نوع ظرف کاربردهای وسیعی در پخت ‌و پز دارد و دلیل پُرطرفدار بودن آن، سبک بودن و همچنین پخش سریع و یکنواخت حرارت است.
پول‌نیوز- کارشناس نظارت بر غذا از شبکه بهداشت - درمان شهرستان البرز در موضوع انواع ظروف مورد استفاده در پُخت و پز خانگی، شامل تفلون، استیل، ‌روی، چدنی و مسی، گفت: ظروف شیشه‌ای، حرارت بالا را تحمل می‌کنند و در صورتی که این ظروف، رنگ نشده باشند، سالم‌ترین نوع ظروف برای پخت غذا هستند.

سمیه احدی مهدی آبادی در گفت‌وگو یی اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، طبخ غذا در ظروف نامناسب، ممکن است باعث بروز برخی از بیماری‌ها شود و یا احتمال وقوع بیماری‌های صعب‌العلاج را افزایش دهد همچنین افسردگی، بروز اختلالات گوارشی، کم‌خونی، آلزایمر و سرطان از جمله این بیماری‌ها است.

وی تاکید کرد: هنگام انتخاب ظرف مناسب برای طبخ غذا باید نهایت دقت را کرد و ظرفی انتخاب شود که کمترین عوارض را داشته باشد.

احدی مهدی آبادی درباره ظروف آلومینیومی تصریح کرد: این نوع ظرف کاربردهای وسیعی در پخت ‌و پز دارد و دلیل پُرطرفدار بودن آن، سبک بودن و همچنین پخش سریع و یکنواخت حرارت است.

وی ادامه داد: البته در روند پخت، احتمال آنکه ترکیب‌های سمی آلومینیوم وارد غذا یا آب شود، بسیار بالا است، پس برای حفظ سلامت، ظروف آلومینیومی یا چدن‌های حاوی آلومینیوم، توصیه نمی‌شود.

کارشناس نظارت بر غذا از شبکه بهداشت - درمان شهرستان البرز توضیح داد: اسیدهای آلی موجود در برخی غذاها با تأثیر بر ظروف آلومینیوم و سایش جزیی و در نتیجه وارد شدن این عنصر به غذا، باعث افزایش نامطلوب میزان آلومینیوم در رژیم غذایی و در نتیجه بروز اختلال در سیستم عصبی، افزایش خطر ابتلا به آلزایمر، اختلال در متابولیسم استخوان، مسمومیت کلیه، کبد و التهاب مفاصل می‌شود.

کارشناس نظارت بر غذا از شبکه بهداشت - درمان شهرستان البرز در خصوص ظروف تفلون با بیان اینکه اگر تفلون آسیب ببیند، مواد سمی و ذرات مسموم‌کننده آزاد می‌کند و غذایی که در آن پخت می‌شود، مضر خواهد بود، تصریح کرد: لایه زیرین تفلون، آلومینیوم است که خود، ماده‌ای سمی است.

به گفته وی، چون با پخت غذا در ظرفی که تفلون آن آسیب‌دیده و آلومینیوم زیرین نمایان است، مواد سمی وارد غذا می‌شوند، بهترین کار این است تفلون‌های ساخته‌شده در کارخانه‌های معتبر تهیه شود و در صورتی که آسیب دید، از پخت غذا در آن صرف‌نظر شود.

مهدی آبادی در خصوص استفاده از ظروف استیل هم تاکید کرد: ظروف استیل برای پخت و پز مناسب است و تنها نکته‌ای را که در مورد آن‌ها هشدار می‌دهند، پرهیز از نگهداری طولانی‌مدت غذاهای اسیدی و نمک‌دار در این ظروف است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: