کد خبر: ۱۳۷۳۳۰
۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
0
محمدی افزود: ورود یک دفعه دارو به بدن از طریق تزریق قطعا عوارض بیشتری را به دنبال دارد و در همین راستا توصیه می‌شود افراد جز در موارد ضروری از داروهای تزریقی استفاده نکنند.
پول‌نیوز- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: ایرانی‌ها چهار برابر استانداردهای جهانی از داروهای تزریقی استفاده می‌کنند.

دکتر قباد محمدی در گفت و گویی با بیان اینکه شیوه‌های مختلفی از جمله خوراکی، مالیدنی و تزریقی برای مصرف دارو وجود دارد، اظهار کرد: تزریق شیوه تهاجمی است و همیشه به عنوان روش آخر توصیه می‌شود.

محمدی تصیرح کرد: در شیوه مصرف خوراکی تنها بخشی از دارو وارد بدن شده و مقداری از آن دفع می‌شود و در روش مالیدنی نیز سطح پوست به عنوان یک عامل دفاعی اجازه ورود کامل دارو به بدن را نمی‌دهد، اما در روش تزریقی تمام سدها و سیستم دفاعی بدن پشت سر گذاشته شده و دارو مستقیما وارد بدن شده و این موجب می‌شود سیستم‌ایمنی‌ بدن دیگر کارایی لازم را در برابر این نوع داروها نداشته باشد.

محمدی افزود: ورود یک دفعه دارو به بدن از طریق تزریق قطعا عوارض بیشتری را به دنبال دارد و در همین راستا توصیه می‌شود افراد جز در موارد ضروری از داروهای تزریقی استفاده نکنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه استفاده از داروهای تزریقی در ایران چهار برابر استانداردهای جهانی است، دگزامتازون و پنی‌سیلین‌ها و سایر آنتی‌بیوتیک‌ها را از جمله پرمصرف‌ترین داروهای تزریقی در ایران عنوان کرد.

وی افزود: متاسفانه در ایران در عفونت‌های معمولی که به راحتی با آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی رفع می‌شود نیز آنتی‌بیوتیک تزریقی تجویز شده و متاسفانه حتی در برخی موارد جهت پیشگیری از عفونت نیز آنتی‌بیوتیک تزریقی تجویز می‌شود.

محمدی با بیان اینکه هر ماهه نسخ پزشکان مورد آنالیز قرار می‌گیرد، اظهار کرد: چنانچه تجویز داروهای تزریقی در نسخ پزشکی بالا باشد به او یادآوری شده و در صورت تکرار به کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو دعوت می‌شود و در صورت تکرار از طریق دانشگاه‌علوم پزشکی با او برخورد خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: از طرف دیگر متاسفانه به علت تاثیر سریع داروهای تزریقی در تسکین درد و بیماری، مردم نیز تمایل بسیاری به استفاده از این داروها دارند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: