May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
با اعلام احتمال تثبیت نرخ‌های بهره فدرال‌ رزور رقم خورد:
کد خبر: ۱۳۷۳۵۷
۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
0
طلا در بازار جهانی به دنبال اظهارات رییس فدرال‌ رزور که احتمال افزایش فوری نرخ‌های بهره را اندک شمرد و منجر به افزایش تقاضا برای این فلز زرد شد، از پایین‌ترین سطح در یک ماه و نیم گذشته صعود کرد.
پول‌نیوز - طلا در بازار جهانی به دنبال اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا که احتمال افزایش فوری نرخ‌های بهره را اندک شمرد و منجر به افزایش تقاضا برای این فلز زرد شد، از پایین‌ترین سطح در یک ماه و نیم گذشته صعود کرد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات چهارشنبه بازار سنگاپور 0.9 درصد صعود کرد و به 1211 دلار رسید.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 1.1 درصد افزایش یافت و به 1210 دلار رسید.

طلا روز سه شنبه به 1190 دلار سقوط کرده بود که کمترین قیمت از پنجم ژانویه بود.

جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا در اظهاراتی که در برابر کمیته بانکی سنای آمریکا داشت، گفت: در حالیکه بازار کار رو به بهبود است، تورم و رشد دستمزد پایین مانده است. وی در ادامه گفت اگرچه این بانک آماده می‌شود در هر نشستی که برگزار می‌کند افزایش نرخ‌های بهره را مورد بررسی قرار دهد اما بعید است در چند نشست آینده خود این افزایش را تصویب کند. بانک مرکزی آمریکا از سال 2006 نرخ‌های بهره را افزایش نداده است.

نرخ‌های بهره با بالا بردن هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند طلا، به جذابیت آن برای سرمایه گذاری لطمه می‌زند و در عوض از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

ارزش دلار در پی اظهارات یلن ضعیف شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طلا در سال‌های 2013 و 2014 با اعلام آغاز تحکیم سیاست پولی آمریکا شامل تعدیل تدریجی برنامه خرید اوراق قرضه و افزایش نرخ‌های بهره، جذابیتش را به عنوان دارایی مطمئن از دست داد و نزول کرد. تحلیلگران پیش بینی می‌کنند طلا در سال 2015 هم با افزایش نرخ‌های بهره با سومین کاهش سالانه روبرو خواهد شد.

گولدمن ساش در 25 ژانویه پیش بینی کرد طلا تا پایان سال 2016 به هزار دلار در هر اونس سقوط خواهد کرد در حالیکه دلار آمریکا قوی‌تر می‌شود و فشارهای تورمی پایین باقی می‌ماند. بانک ABN Amro حتی سقوط طلا به 800 دلار را پیش بینی کرده است.

با اینهمه قیمت طلا در روزهای آتی با بازگشت خریداران چینی از تعطیلات یک هفته ای سال نو ممکن است پشتیبانی شود. این فلز ارزشمند در ژانویه هشت درصد رشد قیمت داشت که بزرگترین افزایش ماهانه در سه سال گذشته بود در حالیکه در شش ماه پیش از آن 10 درصد سقوط کرده بود و شاخص دلار در همین مدت شاهد رشد 13 درصدی بود. طلا ماه میلادی جاری با کاهش نگرانی‌ها نسبت به احتمال خروج یونان از منطقه یورو حدود شش درصد در بازار نیویورک کاهش یافته است.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 2.1 درصد صعود کرد و به 16.6413 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 1.1 درصد افزایش، به 1176 دلار رسید و هر اونس پالادیم با 0.8 درصد افزایش قیمت، 801 دلار معامله شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: