May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۸۷۶۹
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
0
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تصویب بخشودگی جرائم بیمه‌ای در قانون بودجه سال آینده، گفت: کارفرمایان و فعالان اقتصادی تصمیم جدی بگیرند که قانون را رعایت کنند و مطالبات سازمان تأمین اجتماعی را به عنوان یک تعهد قطعی در موعد مقرر پرداخت کنند.
دلایل عدم تصویب قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ایپول‌نیوز- ایرج عبدی اظهار داشت: پرداخت به موقع حق بیمه تکلیف قانونی کارفرمایان است و عدم پرداخت به موقع آن نیز باعث بروز مشکلات در ارائه خدمات توسط سازمان تأمین اجتماعی می‌شود.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، وی با بیان اینکه قانون بخشودگی جرائم بیمه ای در زمان طرح در مجلس موافقان و مخالفانی داشت، افزود: موافقان برای فراهم شدن کمک به کارفرمایان این موضوع را پیگیری می‌کردند و مخالفان نیز تبدیل این کار به عرف را مناسب نمی‌دانند.

عبدی ادامه داد: کسانی که مطالبات تأمین اجتماعی را نمی‌پردازند و از پرداخت به موقع تعهدات خود پرهیز می‌کنند نباید با افراد خوش حساب یکی شوند و تصویب قانون بخشودگی جرائم در واقع تشویق به عدم پرداخت به موقع حق بیمه است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نباید برای افراد بدحساب که تعهدات خود را در قبال کارگران و سازمان تأمین اجتماعی به موقع انجام نمی‌دهند تشویق قائل شویم، گفت: به جای این کار بهتر است که سازمان تأمین اجتماعی به تشویق کارفرمایان خوش حساب بپردازد و این تصور را از اذهان پاک کند که با بدحسابی و عدم پرداخت حقوق و مطالبات تأمین اجتماعی می‌توان از تشویق هم استفاده کرد.

عبدی اظهار داشت: این موضوع در مجلس شورای اسلامی به بحث گذاشته شد و در نهایت مجلس تصمیم گرفت که راه تخفیف را برای افراد بدحساب بازنکند و نمایندگان برای حمایت از کارفرمایان خوش حساب رأی به حذف این قانون دادند.

وی با بیان اینکه بعد از این نباید برای افراد بدحساب بخشودگی قائل شویم و باید بین کارفرمای خوش حساب و بدحساب تفاوتی قائل شویم، گفت: کارگاه‌هایی که برای پرداخت حق بیمه مشکل دارند نیز می‌توانند با مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی نسبت به تعیین تکلیف بدهی خود و تقسیط اقدام کنند و در هر صورت پرداخت به موقع بدهی بیمه‌ای مانع از ایجاد مشکلات بیشتر در آینده خواهد بود.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند تشویق افراد خوش حساب را در دستور کار قرار دهد تا کارفرمایان انگیزه بیشتری برای پرداخت به موقع حق بیمه داشته باشند.

گفتنی است در روزهای اخیر سازمان تأمین اجتماعی از کارفرمایانی که در انتظار تصویب قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای بوده‌اند، دعوت کرده، تا قبل از پایان سال 93 برای تعیین تکلیف بدهی خود به شعب این سازمان مراجعه کنند تا مشمول جرائم بیشتر نشوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: