May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۹۱۷۴
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
0
طراحان پیوسته به تولید اسکچ و طرح های مقدماتی مشغول هستند و ممکن است طی یکسال صدها طرح را ارائه کنند اما در نهایت تصمیم گیرندگان هر کمپانی توجه خود را بر طرح های برگزیده در راستای تولید اولین نمونه متمرکز می کنند.
پول‌نیوز، مازیار دانیالی - حضور طرح های مفهومی جاذبه خاصی به دنیای خودرو داده است. در شرایطی که کارخانه ها محصولات متعارف خود را  تولید می کنند برخورد مخاطبان با طرحی که رنگ و بوی آینده را دارد جذاب ترین ماجراجوی ممکن به شمار می رود. هم کنون تمامی تولیدکنندگان بزرگ خودرو واحدی را در بخش طراحی دارند که مسئولیت تولید خلاقیت و ارائه پیشنهاداتی برپایه نوآوری را بر عهده دارند.

طراحان پیوسته به تولید اسکچ و طرح های مقدماتی مشغول هستند و ممکن است طی یکسال صدها طرح را ارائه کنند اما در نهایت تصمیم گیرندگان هر کمپانی توجه خود را بر طرح های برگزیده در راستای تولید اولین نمونه متمرکز می کنند. خودورهای مفهومی عملا نماینده قدرت، توانایی و سطح آینده نگر بودن یک کمپانی است، از این رو رقابت شدیدی میان بزرگان دنیای خودرو برای اثبات برتری خود بر رقبا وجود دارد.

اخیرا شاهد برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو بودیم که یکی از مهمترین رویدادهای جهان خودرو محسوب می شود. در جریان این نمایشگاه، کمپانی ها علاوه بر محصولات خط تولید خود از نمونه های مفهومی نیز رونمایی کردند که با استقبال بالای بازدیدکنندگان مواجه شد. در این میان کارشناسان خودرو با ارزیابی مفهومی های ارائه شده ؛ 5 نمونه را به عنوان مفاهیمی که باید به واقعیت مبدل شوند، انتخاب کرده اند.

آئودی پرولوگ آوانت

این خودرو نماینده زبان جدید طراحی در برند آئودی محسوب می شود. هر چند تصمیم کمپانی سازنده برای تولید آن هنوز به صورت رسمی اعلام نشده اما تصور ورود آن به خیابان ها چندان دشوار نیست.

بنتلی EXP 10 اسپید 6

خودرویی مفهومی و البته منحصربه فرد محسوب می شود.این محصول نیز نماینده نگرش بنتلی به تولیدات آینده خود است. چراغ های جلو به سبک کلاسیک های انگلیسی و پیرو سبک وینیج است. در قسمت انتهایی خودرو نیز بامپر عضلانی و چراغ های ال ائی دی تا دقایقی شما را محو تماشای خود می کند.

مرسدس بنز جی 500

جی 500 درواقع نمونه ای بروز شده از جی 63 مرسدس است. با این تفاوت که در مذا جدید همه چیز قدرتمندتر از نمونه قبلی ارائه شده است. به نظر می رسد تولید انبوه این محصول دردسرهای چندانی برای کمپاین پیشروی آلمانی نداشته باشد.

نانوفلوسل کوانتینو کانسپت

این محصول از موتور هیبریدی بسیار پیشرفته ای برای جلب نظر مخاطبان آینده نگر دنیای خودرو استفاده کرده است. طراحی آن نیز همانطور که در تصاویر مشخص است حس یک خودروی سریع را با خود به همراه دارد. مایع یونی بکار رفته در پیشرانه این مفهومی عملا از نمک مایع تشکیل شده و هیچگونه خطر و آلایندگی برای محیط زیست ندارد. گفتنی است فلوسل امکان دستیابی به 200 کیلومتر در ساعت را دارد و دامنه حرکتی نزدیک به 100 کیلومتر را نیز پوشش می دهد.

فولکس واگن اسپرت کوپه کانسپت GTE

این خودروی پلاگین هیبریدی به لطف بهره مندی از سیستم توربوشارژ و ترکیب ایده آل موتور 6 سیلندر خورجینی و یک مکمل المتریکی عملکرد بسیار مطلوبی را ارائه داده است. فولکس واگن این محصول پیش رو را در واقع مدل بروز شده ای از سری تولیدات قبلی خود می داند که تا خط تولید فاصله چندانی ندارد. 295 اسب بخار خروجی و گشتاوری معادل 369 پوندفوت برای یک پلاگین هیبریدی میانگین مناسبی به شمار می رود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: