April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۰۲۹۱
۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
0
پول‌نیوز - معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران، بیشتر حوادث غیرمترقبه کشور را ناشی از تغییرات اقلیمی دانست و گفت: در حال حاضر 550 شهر دچار بحران کم آبی هستند.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، اسماعیل نجار افزود: در میان این 550 شهر، 13 مورد آن از مراکز استان ها هستند.

وی با اشاره به لزوم به روز کردن تجهیزات مربوط به هواشناسی به منظور انجام پیش بینی های بهتر و دقیق تر که می تواند در آمادگی بیشتر مردم و مسوولان و کاهش خسارات بلایای طبیعی موثر واقع شود، گفت: در این رابطه به دولت پیشنهاد اختصاص اعتبار کرده ایم.

معاون وزیر کشور، آموزش مدیریت بحران را یک موضوع اجتناب ناپذیر دانست و گفت: با فرهنگ سازی در این خصوص شاهد کاهش قابل توجه خسارات جانی و مالی ناشی از بلایای طبیعی خواهیم بود.

این مسوول گفت: اگر وقوع بلایای طبیعی را جدی بگیریم و به این نکته که همواره در معرض حادثه قرار داریم توجه داشته باشیم، آمار خسارات های ناشی از سهل انگاری ها در حوادث غیرمترقبه به شکل قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

نجار، خواستار نظارت بیشتر بر ساخت و سازها و فرهنگ سازی در خصوص ایمن و مقاوم سازی واحدهای مسکونی شد و گفت: در کنار این موضوع باید در زمینه بیمه منازل و زمین های کشاورزی نیز فرهنگ سازی شود تا بتوان در هنگام وقوع بلایای طبیعی از بروز خسارات جلوگیری و از فشار بر حادثه دیدگان کاست.
برچسب ها: بحران کم‌آبی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: