April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۰۵۹۹
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۳
0
این اوراق مربوط به نفت کوره 380 سانتی استوک است و در دومرحله از روز دوشنبه 31 فروردین عرضه می شود.
پول‌نیوز - مدیرعامل تامین سرمایه امین گفت: برای اولین بار در ایران هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره شرکت ملی نفت ایران، در بورس انرژی عرضه می شود.

به گزارش ایرنا، علی سنگینیان افزود: این اوراق مربوط به نفت کوره 380 سانتی استوک است و در دومرحله از روز دوشنبه 31 فروردین عرضه می شود.

وی ادامه داد: این اوراق منضم به اختیار خرید و فروش تبعی با نام، قابل معامله در بورس انرژی و معاف از مالیات است.

وی هدف از عرضه اوراق مزبور را تأمین مالی طرح های توسعه ای شرکت ملی نفت ایران ذکر کرد و گفت: میزان مجاز عرضه اولیه اوراق حداکثر در دو مرحله در فواصل یک هفته ای و در هر مرحله حدود 55000 قرارداد معادل 500 میلیارد ریال خواهد بود.

سنگینیان تصریح کرد: زمان بندی این ابزار جهت پرداخت وجه معامله به روش نقد انجام می شود. همچنین مهلت تسویه در دوره عرضه اولیه و معاملات ثانویه یک روز کاری پس از انجام معامله و تسویه نقدی در سررسید حداکثر پنج روز کاری پس از آخرین روز معاملاتی خواهد بود.

به گفته وی سود روز شمار این اوراق 23 درصد است که در پایان دوره زمانی قرارداد یکسال 25 درصد سود تضمینی به دارندگان آن پرداخت شده که این سود می تواند تا سقف 28 درصد هم افزایش یابد.

مشاور پذیرش، متعهد خرید بازار اولیه و بازارگردان این اوراق شرکت تأمین سرمایه امین کننده است.

برچسب ها: اوراق سلف نفتی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: