عضو هیأت مدیره انجمن صنفی انبوه‌سازان
کد خبر: ۱۴۰۶۴۳
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
0
وی افزود: پس وقتی که شیب افزایش قیمت مسکن ملایم باشد، علاوه بر اینکه به نفع تولید کننده و به نفع خریداران و متقاضیان مسکن است، دیگر شاهد رکود بر بخش مسکن نخواهیم بود.
پول‌نیوز- عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان تهران گفت: اگر شیب افزایش قیمت مسکن ملایم باشد، هم به نفع سازنده‌ها و هم به نفع متقاضیان مسکن خواهد بود و مردم راحت‌تر صاحب خانه می‌شوند.

جعفر خزائی در پاسخ به این سئوال که بالا رفتن قیمت مسکن با شیب ملایم را با آغاز هر سال طبیعی می‌دانید، گفت: دولت می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب شیب افزایش قیمت مسکن را آهسته‌ تر کند چرا که وقتی قیمت مسکن به صورت جهشی بالا می‌رود طبیعی است که رکود بر بازار مسکن حاکم شود.

وی افزود: پس وقتی که شیب افزایش قیمت مسکن ملایم باشد، علاوه بر اینکه به نفع تولید کننده و به نفع خریداران و متقاضیان مسکن است، دیگر شاهد رکود بر بخش مسکن نخواهیم بود.

*ورود ماشین آلات دست اول کمک به سرعت ساخت و ساز کیفی است

خزائی با اشاره به اینکه پرداخت وام‌های کنونی خرید مسکن شاید در شهرهای کوچک مناسب باشد، اما کفاف خرید مسکن در شهرهای بزرگ را نمی‌دهد، اظهار داشت: دولت برای تقویت ساخت مسکن می‌تواند با حمایت از بخش خصوصی و صنعتی‌سازی و ورود ماشین‌آلات دست اول، سرعت ساخت و ساز با کیفیت را بالا ببرد و عرضه مسکن را نیز افزایش دهد.

*قیمت تمام شده مسکن در سال 93 نسبت به سال 92 حدود 30 درصد رشد کرد

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان تهران با اشاره به اینکه ورود ماشین آلات دست دوم در کاهش کیفیت ساخت و ساز و بالا رفتن قیمت تمام شده تاثیر می‌گذارد، گفت: قیمت تمام شده مسکن در سال 93 با توجه به تغییر سایر نهاده‌های ساخت مثل دستمزدها، سیمان و آهن نسبت به سال 92 حدود 30 درصد افزایش یافت.

*نامه‌ به معاونان آخوندی برای کمک به ساخت در بافت فرسوده و تسریع در تکمیل واحدهای مسکن مهر

خزائی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت مسکن نباید به یکباره و جهشی رخ دهد گفت: به زودی قرار است نامه‌های جداگانه‌‌ای به معاونان آخوندی ارائه شود تا براساس آن پیشنهادهایی در ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده و تکمیل هرچه سریع تر واحدهای مسکن مهر ارائه شود.
منبع: فارس
برچسب ها: انبوه سازان ، مسکن ، تهران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: