May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۰۷۳۰
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
0
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از تصویربرداری از یک قلاده خرس قهوه ای در ارتفاعات ارجمند این شهرستان خبر داد.
یک خرس قهوه ای در فیروزکوه دیده شدپول‌نیوز- محمد فریدی با اعلام این خبر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه عصر روز گذشته درحین گشت وکنترل ارتفاعات منطقه ارجمند ، یک قلاده خرس قهوه ای را مشاهده نموده و موفق به تصویر برداری از این حیوان شدند.

وی افزود: خرس قهوه ای جثه ای بزرگ، گوش هایی کوچک و گرد، سری پهن، پوزه ای کشیده و چشم هایی ریز و نزدیک به هم دارد و رنگ موهای بدنش بسیار متغیر و از زرد روشن تا قهوه ای تیره است؛ طول بدن این پستاندار ۱۸۰ تا ۲۵۰ سانتی متر و وزنش بین ۱۰۰ تا ۳۸۵ کیلو گرم است و بزرگ ترین گوشت خوار ایران به شمار می رود.

فریدی تصریح کرد: از نظر پراکنش این گونه در اروپا، آمریکا و آسیا پراکنده است. در ایران  نیز از شمال خراسان تا آذربایجان و لرستان ، خوزستان و فارس دیده می شود و ارتفاعات رشته کوههای البرز یکی از زیستگاههای این گونه محسوب می شود.

وی ادامه داد: خرس قهوه ای همه چیز خوار است و اغلب از مواد گیاهی شامل میوه، ریشه، دانه و جوانه گیاهان تغذیه می کند؛گاهی هم حشره، مهره داران کوچک ، ماهی ، لاشه حیوانات ، دام های اهلی و عسل می خورد.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: