May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۰۷۸۸
۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
0
پول‌نیوز - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: 27 هزار واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور در دست ساخت قرار دارد.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پول‌نیوز، فرشاد مقیمی در گفت و گو با خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: 12 درصد از این واحدهای تولیدی و صنعتی در مرحله نصب تجهیزات و ماشین آلات هستند که تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این واحدها، دست کم برای حدود 58 هزار نفر در مناطق مختلف کشور ایجاد اشتغال می شود.

وی مهمترین برنامه سازمان متبوع خود برای رونق بیشتر فعالیت ها و کاهش چالش های پیش روی صنایع کوچک ایران را تغییر رویکرد در ایجاد زیرساخت ها و خروج این واحدها از تکنولوژی سنتی به مدرن برای کاهش هزینه ها و رقابتی کردن تولیدات آنان عنوان کرد.

مقیمی افزود: برای ایجاد تغییر نگرش و به روز شدن تکنولوژی این واحدها و تولیدات آنها مطابق با نیاز بازار، ساخت شهرک های فناور در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون طرح ساخت هفت شهرک فناور در سطح کشور با همفکری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در دست تهیه قرار گرفته و سه شهرک نیز در استان های کشور در این حوزه ایجاد و راه اندازی شد.

معاون سازمان صنایع کوچک ایران تعداد شهرک ها و نواحی صنعتی فعال را 742 مورد اعلام کرد که 28 هزار و 300 واحد صنعتی در این شهرک ها و نواحی مستقرند.

مقیمی آمار شاغلان در این واحدهای صنعتی کوچک را افزون بر 684 هزار نفر طبق پروانه بهره برداری اعلام و اظهار کرد: 10 هزار و 200 واحد صنعتی مستقر در این شهرک ها و نواحی صنعتی با کمتر از 50 درصد ظرفیت فعالیت دارند.

به گفته وی 9 هزار و 200 واحد صنعتی کوچک در این مراکز صنعتی بین 50 تا 70 درصد و هشت هزار و 200 واحد نیز بالای 70 درصد ظرفیت مشغول به کار هستند.

معاون صنایع کوچک ایران معتقد است توافق نهایی در مذاکرات ایران با 1+5 می تواند حداقل ظرفیت فعالیت و اشتغال این واحدها را تا 40 درصد وضعیت فعلی افزایش دهد.

برچسب ها: اشتغال صنعتی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: