پول‌نیوز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: هجوم خارجی‌ها برای برگزاری نمایشگاه در ایران در تاریخ صنعت نمایشگاهی کشورمان بی‌نظیر بوده است و من استقبال آنها را هرگز تا به این حد ندیده‌ام.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پول‌نیوز، حسین اسفهبدی با بیان اینکه ایران سابقه طولانی در برگزاری نمایشگاه دارد، خاطرنشان کرد: فضای آرام سیاسی در ایران و اقدامات دولت تدبير و اميد در تنش‌زدایی و تقویت تعامل با دنيا، شرايط حضور شرکت‌های خارجی و مشارکت آنها در نمایشگاه‌های ایران را بیشتر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه صاحب‌نامان عرصه نمایشگاهی جهان درخواست برگزاری نمایشگاه از ایران را دارند، یادآور شد: درخواست خارجي‌ها هم به صورت مشاركت بوده و هم درخواست برگزاري نمايشگاه اختصاصي در تهران را داشته‌اند. مثلاً هانوفر، مونيخ و فرانكفورت كه در دنيا صاحب نام هستند، اين درخواست را به ايران ارائه داده‌اند. كشورهای مهمی از ما خواسته‌اند که به هر روشي كه ممکن است ‌همكاری های خود با آنها را افزایش دهیم.

معاون وزیر و رییس هیات مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه سال گذشته سه نمایشگاه اختصاصی در تهران برگزار شد، گفت: کره‌جبنوبی، ایتالیا و ترکیه کشورهایی بودند که اقدام به برگزاری نمایشگاه در تهران کردند، امسال هم ما درخواست‌های بیشماری داریم اما متأسفانه تقويم نمايشگاهي‌ کشور پر مي‌شود و خيلي از كشورها پشت در مي‌مانند.

وی افزود: البته ما از حضور همة كشورها در نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی ایران استقبال مي‌كنيم و علاقه‌مند به پذيرش همة متقاضیان هستيم به همین جهت سعی می‌کنیم که برخی از آنها را به شهرستان‌‌ها هدایت کنیم.

برگزاری نمایشگاه در سال 94 بدون افزایش هزینه‌

اسفهبدی با اشاره به سیاست‌های این شرکت در برگزاری نمایشگاه در سال جاری تاکید کرد: در سال 94 حتی یک ریال هم به هزینه های برگزاری نمایشگاه اضافه نشده است و این اقدامی برای حمایت از فعالان این صنعت به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: البته در کنار این تصمیم تغییری هم در ارائه خدمات ايجاد كرديم و آن اينكه مجريان نمایشگاهی كه از شرکت‌ها برای حضورشان پول دريافت مي‌كنند، بايد خودشان در ارائه خدمات نيز كمك كنند؛ يعني از محل درآمدشان، خدمات ويژه‌اي ارائه دهند.

معاون وزیر صمت، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در پایان تاکید کرد: با این اقدامات درصددیم که حضور فعالان را در عرصه نمایشگاهی بیش از گذشته تقویت کنیم و امیدواریم با توجه به رفع تحریم‌ها در سال جاری تحولی جدید در این صنعت شاهد باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: