April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست:
کد خبر: ۱۴۱۶۹۹
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
0
رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: با برنامه‌های ویژه طراحی‌ شده در این سازمان جلوی تخلفات شکار در کشور گرفته می‌شود.
پول‌نیوز- معصومه ابتکار امروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: باید جلوی تخلفات شکار در کشور گرفته شود؛ حیات‌وحش ایران در معرض تهدید جدی قرار دارد و باید تمام تلاش خود را برای حفاظت از این‌ گونه‌های ارزشمند در طبیعت انجام دهیم که این امر به کار فرهنگی و اجتماعی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: یک‌سری کارهای قانونی را از طریق مجلس پیگیری خواهیم کرد تا مشکلات رفع شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: در خصوص جلوگیری از شکار غیرمجاز، مسئله آموزش، مشارکت مردم و جوامع محلی را باید با هم انجام ‌دهیم؛ تشکل‌های خوبی در کشور برای مقابله با بحث شکار شکل گرفته است تا تغییر فرهنگ شکار را در کشور شاهد باشیم.

ابتکار اضافه کرد: مردم باید یاد بگیرند که حیات‌وحش مانند پلنگ، یوزپلنگ و گونه‌های مختلف طبیعت بخشی از هرم طبیعت هستند و وجودشان برای ما ضروری است؛ این آموزش، کارهای مختلف ترویجی و برنامه‌های حفاظتی را می‌طلبد.
وی افزود: سازمان حفاظت محیط‌ زیست طی یکسال گذشته با وجود اینکه در این موارد موضوعاتی رها شده بود و در سال‌های گذشته بودجه سازمان برای حفاظت از حیات‌وحش به ویژه در سال‌های 90 و 91 تقریباً صفر بوده است، از سال گذشته و امسال با تأمین بودجه، برنامه و سیاست‌های مشخصی را برای گونه‌های مختلف حیات‌وحش برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست ادامه داد: برای هر کدام از گونه‌ها، برنامه حفاظت خاص خود را انجام می‌دهیم که این موارد شامل حفاظت از پلنگ که برنامه آن با همکاری دانشگاه‌ها، تشکل‌ها، مراکز تحقیقاتی و ... در دست تدوین است، نیز می‌شود.

ابتکار تصریح کرد: امیدواریم به زودی این مورد با همکاری سازمان‌های دیگر مانند وزارت راه اجرایی شود و همکاری خوب وزارت دفاع را در ممنوعیت تولید سلاح شکاری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همکاری خوب استانداران را در جلوگیری از شکار و حفاظت از طبیعت داریم و جلوگیری از شکار غیرمجاز بدون مشارکت مردم از نکات کلیدی است، امیدواریم با همکاری مردم و مسئولان و همدلی و هم‌زبانی که امسال رخ می‌دهد، این مشکلات رفع شود.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: