کد خبر: ۱۴۲۱۳۹
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
0
پول‌نیوز- معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: طبق مصوبه دولت معادل 50 میلیارد تومان به صنعت طیور اختصاص یافته بود که طی هفته گذشته 10 میلیارد تومان آن به حساب صندوق طیور واریز شد.

حسن رکنی روز یکشنبه درگفت و گویی با بیان آنکه صنعت طیور کشور مورد توجه و تاکید دولت یازدهم قرار دارد، افزود: برای حل بخشی از مشکلات این صنعت، با تعامل وزارت جهادکشاورزی و ستاد تنظیم بازار قرار شد با تخصیص 50 میلیارد تومان به این صندوق سرمایه این بخش افزایش یابد.

وی اظهار داشت: مقرر شده، بیش از 10 میلیارد تومان دیگر طی هفته آتی به حساب این صندوق واریز می شود و بخش دیگری از آن به صورت نهاده های بخش طیور از جمله ذرت و سویا تامین خواهد شد و در اختیار تشکل ها قرار خواهد گرفت.

وی با بیان آنکه تاکنون سرمایه صندوق طیور کشور تنها دارای 10 میلیارد تومان سرمایه بوده است، تصریح کرد: با افزایش اعتبار صندوق طیور، کمک موثری به تامین نهاده های اولیه و بخشی از نیازهای اساسی واحدهای مرغداری تولیدکنندگان خواهد شد تا با تسهیل روند تولید، تولیدی اقتصادی حاصل شود.

وی اضافه کرد: از این پس صندوق طیور و تشکل ها می توانند با توانمندی خود منجر به تولید اقتصادی شوند.

رکنی با بیان آنکه خودکفایی در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ را باید حفظ کنیم، ادامه داد: دولت یازدهم نگاه ویژه ای به بخش کشاورزی و صنعت دام و طیور داشته به طوری که با حمایت این بخش علاوه بر افزایش روند تولید، توفیقاتی نیز در اقتصادی کردن تولید در صادرات برای کشور حاصل شده است.

وی افزود: سال گذشته حدود 70 هزار تن گوشت مرغ و 65 هزارتن تخم مرغ به بیش از 10 کشور منطقه صادر شده بود که در نظر داریم امسال حجم صادرات را به بیش از 100 هزار تن برسانیم.

به گفته وی؛ در حال حاضر سالانه بیش از 2 میلیون تن گوشت مرغ و 900 هزارتن تخم مرغ در کشور تولید می شود این در حالی است که کشور ظرفیت تولید بیش از این را دارد و در صورت ایجاد شرایط مناسب صادراتی می توان سالانه بخش قابل توجهی از این محصولات را به کشورهای منطقه صادر کرد.

وی افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته، ایران 2 درصد تولید گوشت مرغ دنیا را به خود اختصاص داده که علاوه بر نیاز تولید داخلی سالانه بخشی از گوشت مرغ و تخم مرغ مازاد را صادر می کند.
چندی پیش فرزاد طلاکش دبیرکل کانون سراسری انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار اعلام کرده بود که طبق مصوبه دولت در سال 93 مبلغ 50 میلیارد تومان برای رفع مشکلات صنعت طیور، به این بخش اختصاص یافت که اواخر سال گذشته این پول صرف خرید میوه شب عید شد.

به گفته مسئولان وزارت جهادکشاورزی در اوایل سالجاری، بخشی از این مبلغ به صورت اضطرار به سازمان تعاون روستایی کشور برای تامین میوه شب عید اختصاص یافته بود که قرار شد به سرعت این پول تامین و به حساب صندوق طیور کشور واریز شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: