May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۲۵۱۱
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
0
در کسانی که 2 تا 3 فنجان چای سبز در روز (حداقل 150 گرم چای در ماه) می نوشیدند، خطر سرطان های گوارشی 21 درصد کمتر گزارش شد و در زنانی که به مدت 20 سال به طور مداوم از چای سبز استفاده کرده بودند، خطر این نوع سرطان ها 27 درصد کمتر از سایرین بود.
پول‌نیوزمعجزه چای سبز برای خانم هامصرف منظم و مداوم چای سبز با کاهش خطر ابتلا به سرطان های گوارشی در خانم ها همراه است.

 تحقیقات انجام شده در مرکز سرطان امریکا نشان می دهند در زنانی که چای سبز می نوشند، خطر ابتلا به برخی سرطان های دستگاه گوارش به ویژه سرطان مری، معده و کولورکتوم (بخش انتهایی روده بزرگ) کمتر است. نتایج این مطالعه در نشریه امریکایی تغذیه بالینی به چاپ رسیده است.

برای انجام این تحقیق در حدود 75000 زن چینی میانسال و سالمند انتخاب شدند. در ابتدای مطالعه مصرف چای، نوع چای مصرفی و میزان آن در این گروه مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج نشان داد که مصرف منظم و مداوم چای سبز (حداقل 3 بار در هفته، به مدت بیش از 6 ماه) با 17 درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان های گوارشی همراه است.

با مصرف مقادیر بالاتر چای سبز، درصد کاهش خطر این نوع سرطان ها باز هم بیشتر بود. به خصوص در کسانی که 2 تا 3 فنجان چای سبز در روز (حداقل 150 گرم چای در ماه) می نوشیدند، خطر سرطان های گوارشی 21 درصد کمتر گزارش شد و در زنانی که به مدت 20 سال به طور مداوم از چای سبز استفاده کرده بودند، خطر این نوع سرطان ها 27 درصد کمتر از سایرین بود.

چای سبز حاوی ترکیبات شیمیایی طبیعی موسوم به پلی فنل ها از جمله کاتچین می باشد. کاتچین ها خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و با مهار آسیب DNA و توقف رشد تومور، از سرطان پیشگیری می کنند.


منبع:آفتاب
برچسب ها: چای سبز ، معجزه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: