April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۲۶۲۲
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
0
نگرانی سرمایه گذاران در مورد میزان نفتی که ایران می تواند در صورت لغو تحریم ها به بازار جهانی عرضه کند، موجب کاهش دوباره قیمت نفت در بازار نیویورک شد.
پول‌نیوز - پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا اعلام کرد، قیمت آتی نفت در بازار نیویورک که برای نخستین بار در سال جاری به بیش از 60 دلار در هر بشکه رسیده بود، عصر دیروز (جمعه) بار دیگر به کمتر از 60 دلار در هر بشکه بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری یاد شده، نگرانی سرمایه گذاران در مورد میزان نفتی که ایران می تواند در صورت لغو تحریم ها به بازار جهانی عرضه کند، موجب کاهش دوباره قیمت نفت در بازار نیویورک شد.

قیمت نفت خام آمریکا عصر دیروز در پایان معاملات بازار نایمکس نیویورک 3.3 درصد کاهش یافت و به 58.94 دلار در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت خام آمریکا، چهارشنبه گذشته نزدیک 61 دلار معامله شده بود.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن نیز در بازار آیس فیوچرز اروپا واقع در لندن 3.3 درصد کاهش یافت و به 65.54 دلار در هر بشکه رسید.

فیل فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت پرایس فیوچرز آمریکا گفت: ایران در حال مذاکرات نهایی با قدرت های جهانی است. این کشور در حدود 2.7 میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند، اما بیژن زنگنه وزیر نفت ایران، پنجشنبه گذشته گفت، در صورت لغو تحریم ها، این کشور می تواند تا سال 2018، روزانه 5.7 میلیون بشکه نفت تولید کند.

وی افزود: البته روشن است که افزایش چشمگیر صادرات نفت از سوی ایران، بزودی اتفاق نخواهد افتاد.

در پایان معاملات دیروز بازار نایمکس همچنین، قیمت هر گالن بنزین برای تحویل در ماه ژوئن با 2.3 درصد کاهش به 1.99 دلار رسید.

قیمت آتی هر یک میلیون واحد گرمایی بریتانیا (بی.تی.یو) گاز طبیعی نیز دیروز در بازار نایمکس به 2.73 دلار رسید. هر یک میلیون بی.تی.یو معادل 28 هزار مترمکعب است.

برچسب ها: بازار نیویورک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: