May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۲۷۵۸
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
0
هر کیلوگرم چای ایرانی به قیمت دو دلار و چای سبز به قیمت دو دلار و 30 سنت به بازارهای بین‌المللی صادر می‌شود.
پول‌نیوز- چای سبز را بدلیل داشتن موادی مانند کاتچین ضدسرطان و آنتی‌اکسیدان دارای خواص دارویی مفید می‌دانند.

این روزها چای سبز در بسیاری از کشورهای جهان طرفداران فراوانی یافته ‌است. دلیل اصلی این استقبال، آشنایی مردم دیگر کشورها با خواص درمانی این نوع نوشیدنی است. هرچند در مواردی توصیه و پیشنهاد مردم به یکدیگر عامل اصلی مصرف برخی مواد غذایی یا نوشیدنی‌هاست، اما در مورد چای سبز علاوه بر توصیه دهان به دهان، پژوهشگران نیز خواص دارویی آن را تایید کرده‌اند. نوشیدن روزانه ۳ تا ۴ فنجان چای سبز، مانع از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.

برای تازه و معطر ماندن چای سبز بهتر است آن را در ظرفی تیره بریزید و در محلی تاریک و به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید.

برای هر نفر یک قاشق مرباخوری چای سبز را در قوری ریخته و به ازای هر یک قاشق، یک لیوان آب داغ با دمای ۸۰ تا ۸۵ درجه به آن اضافه کرده و در قوری را به مدت ۷ تا ۸ دقیقه بگذارید. سپس آن را بنوشید. چای سبز مانند چای سیاه نیازی به دم کردن روی حرارت ندارد.

از دم کردن چای سبز در قوری استیل اکیداً خودداری شود، زیرا چای سبز به خاطر مقدار قابل توجهی تانن با آهن قوری استیل رسوب می‌دهد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، قاسم رضاییان عضو اتاق بازرگانی ایران و روسیه گفت: در زمان حاضر هر کیلوگرم چای ایرانی به قیمت دو دلار و چای سبز به قیمت دو دلار و 30 سنت به بازارهای بین‌المللی صادر می‌شود.

وی افزود: سالانه حدود دو هزار تن چای ایرانی به کشورهای روسیه، لهستان، ترکیه، افغانستان و آذربایجان صادر می‌شود که روند صادرات سیر صعودی دارد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 700 تن چای به کشور آذربایجان، 400 تن به کشور روسیه، 300 تن به کشور ترکیه، 150 تن به کشور لهستان و 400 تن به کشور افغانستان صادر شده است.

رضاییان ادامه داد: چای‌های صادراتی در بسته‌های 25 کیلوگرمی بسته‌بندی شده و پس از صادرات به نام کشورهای هدف بسته‌بندی و در بازار این کشورها صادر می‌شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: چای سبز ، صادرات ، سرطان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: