پول‌نیوز- حواس پرتی و عدم تمرکز تبدیل به یک ویژگی همه گیر شده است.

نرم افزار پیام رسان واتس اپ به تنهایی 30 میلیارد پیام در روز را جابجا می کند که خود انرژی و وقت قابل توجهی را از کاربران می گیرد.

این 'عادت' ها هستند که باعث می شوند ابزارهای پیام رسان بر روی ما تسلط داشته باشند. اما می توان با کمی همت و استفاده از چند برنامه کاربردی کمی از بار این مشکل کاست.

***Seed

این برنامه به نوعی با استفاده از بازی به معتادان به تلفن همراه کمک شایانی می کند.

بذرهای این برنامه در مدت زمان 30 دقیبقه طول می کشد تا تبدیل به یک درخت شود. در دوره زمانی 30 دقیقه دوم دومین بذر تبدیل به درخت می شود و در نهایت یک جنگل ایجاد می شود .

اگر تمرکز خود را برای انجام کار خود از دست داده و قبل از دوره زمانی 30 دقیقه به گوشی تلفن همراه خود سر بزنید این بذرها در حالت بذر باقی می ماند.

این برنامه برای دارندگان تلفن با سیستم عامل اندروید، آی.او.اس و ویندوزفون طراحی شده است.

*** Digita Detach

بهترین راه برای جلوگیری از حواس پرتی از گوشی هوشمند چیست؟ بی صدا کردن گوشی هوشمند.

' Digita Detach' یک برنامه مبتنی برسیستم عامل اندروید است که گوشی تلفن همراه شما را به صورت موقت به یک گوشی بی صدا تبدیل می کند و همه چیز غیر از تماس ها یا پیام ها را برای یک دوره زمانی دلخواه شما قطع می کند.

این انتخاب شماست که تا چه هنگام بخواهید از این امکان استفاده کنید و البته آنچه که شما به آن دسترسی دارید تنها تماس ها وپیام رسان ها و دوربین پیش فرض شماست.

*** Pomodoro

برای داشتن تمرکز و بهره وری لازم باید هر 25 دقیقه از کار دست کشید و استراحتی به خود داد.

برنامه Pomodoro طوری طراحی شده که هر 25 دقیقه تمامی پنجره های انتخابی مسدود شده را به مدت پنج دقیقه باز می کند.

Pomodoro یک برنامه کاربردی قابل نصب بر روی مرورگر کروم است که برای افزایش بهره وری طراحی شده و این امکان را فراهم میکند تا به تعداد دلخواه آدرس های اینترنتی را به آن اضافه کنید تا در حین کار برای استفاده از این وبسایت ها وسوسه نشوید.

*** Kill News Feed

فیس بوک را باید سردسته برنامه ها و وب سایت های برهم زننده تمرکز دانست که با ارایه اخبار باعث عدم تمرکز در انجام فعالیت ها می شود.

'Kill News Feed' برای کنسل کردن یکی از عناصر منحرف کردن سایت های اجتماعی از جمله فیس بوک طراحی شده است.

همینطور Chrome extension یک افزونه برای گوگل کروم است و همانطور که از اسمش مشخص است منابع اصلی حواس پرتی را از بین می برد.

این برنامه مدام پیغامی به شما ارایه می دهد که نباید با چک کردن پیام ها و پست ها و هرآنچه که در تعامل با اخبار پست شده است، تمرکز خود را از دست دهید.

همچنین Goodnight Chrome تنها اخبار مرتبط با فعالیت شما را رصد می کند و دیگراخبار را فیلتر می کند.

این کار باعث می شود تا تنها با مکث بر روی مطبوعات مرتبط با کسب و کار مورد نیاز دیگر وقت خود را برای پیدا کردن اخبار غیرمرتبط صرف نکنید.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: