کد خبر: ۱۴۲۹۸۱
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
0
معاون اول رئیس جمهور گفت: از منابع ارزی به تولیدات داخلی تسهیلات پرداخت خواهد شد و برخی واحدها از این خدمات بهره مند می شوند.
پول‌نیوز- اسحاق جهانگیری، دقایقی پیش در مراسم افتتاح شرکت الیاف گستر یزد اظهار داشت: واحدهای تولیدی که از خدمات فنی و مهندسی دیگر کشورها استفاده می‌ کنند، نیاز به ارز دارند که از محل منابع ارزی به آنها تسهیلات پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی سیاستگذاری های اشتباه، زمینه ایجاد مشکل برای واحدهای تولیدی را فراهم کرده است، عنوان کرد: در عین حال برخی واحدها نیز سرزنده به عرضه محصولات با کیفیت مشغول هستند اما باید با اتخاذ تدابیری، مشکلات واحدهای مشکل دار را نیز برطرف کنیم.

جهانگیری تاکید کرد: هیچکس در این موضوع شک ندارد که ایران نیازمند توسعه است و باید برای این توسعه برنامه ریزی شود اما ما به دلایلی از عمده عدم سیاستگذاری صحیح و ورود دولت به حوزه صنعت، نتوانسته ایم آنچنان که باید، به سمت صنعتی شدن پیش برویم.

وی تاکید کرد: ایران قادر است بدون نفت و تنها با صنعتی شدن به پیشرفت بالایی دست پیدا کند اما باید ابتدا به سمتی برویم که کالای تولید داخل، از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار باشد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: باید به سمتی پیش برویم که کالای ساخت داخل به عنوان یک اقدام در راستای پیشرفت کشور مورد استفاده قرار گیرد و دیگر شاهد تولیدات نامرغوب و بی کیفیت نباشیم.

جهانگیری با بیان اینکه بخش خصوصی امروزه علاوه بر اینکه به وظایف خود به خوبی آشناست و می تواند بر ثروت خود بیفزاید، در راستای توسعه کشور نیز اقدامات موثر و چشمگیری انجام داده و کشور را به سمت صنعتی شدن پیش برده است.

وی با بیان اینکه امروز کشور چین در زمینه قیمت و کشورهای اروپایی در زمینه کیفیت محصولات، رقبایی سرسخت برای تولیدات داخلی به شمار می روند،‌ اظهار داشت: محصولات تولید داخل باید به سمتی برود که با هر دو بازار چین و اروپا امکان رقابت داشته باشد.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ایران باید به قطب اصلی پتروشیمی تبدیل شود، تصریح کرد: در این زمینه با مدیران پتروشیمی جلسات متعددی برگزار شده و برای خیز دوم ایران در زمینه پتروشیمی هدفگذاری شده است.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: از آنجا که این صنعت جهانی است، باید هدفهای اصلی کشور در زمینه پتروشیمی اعلام شود زیرا گاهی اوقات شاهدیم که کشورهای اروپایی پیشرفته، محصولات پتروشیمی ما را با قیمت ارزان خریداری کرده و با انجام چند فرآیند، محصول تولید شده را به چند برابر قیمت به ما می فروشند به همین دلیل باید ارزش افزوده این صنعت در کشور را با تولید محصولات با کیفیت و کمیت مناسب بالا ببریم.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: