کد خبر: ۱۴۳۰۴۳
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹
۷
پول‌نیوز- عکاس حیات‌وحش «آیریس براون» در پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی از اتفاقی تلخ در طبیعت عکس گرفته است. در این عکس‌ها، کفتار ظالم سرِ جداشده‌ی یک شیر را به نشان اقتدار با دندان خود گرفته و می‌چرخد. این حرکت البته پیام خاصی دارد.
 
کفتار می‌خواهد به دشمنان خود پیام دهد که قدرت در دست کیست. این کفتار جوان سرِ شیر را گرفته و مرتب بالا و پایین می‌کند تا به شیرهای دیگر نشان دهد که در صورت درگیری با او چه بلایی سرشان می‌آید. این عکاس بلژیکی تصاویری بی‌نظیر را از این اتفاق تلخ ثبت کرده است.
 
این خانم عکاس می‌گوید: «این عکس‌ها ظالمانه است، اما طبیعت همین است. این عکس‌ها نماد درنده‌خویی کفتارها و شیرها است. هدف آن‌ها این است که یکدیگر را بکشند. در این مورد خاص نیز کفتار سرِ شیر را به دندان گرفته تا نشان دهد برتری از آن کیست.»
 
نژاد این کفتار متعلق به صحرای آفریقا است و در واقع رایج‌ترین گوشت‌خواری است که در این منطقه دیده می‌شود. کفتارها در محیط مادر سالاری زندگی می‌کنند، به شکلی که یک کفتار ماده رهبر کفتارهای نر است. کفتارها برای شکار و تامین غذا مرتب به محیط اطراف می‌گردند تا بتواند محتمل‌ترین گزینه خود را بیابند. زمانی که یک کفتار شکار خود را پیدا کرد تا مسافت‌های طولانی را پشت سر آن می‌دود و سرعتش نیز تا 64 کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد.
 
این عکس‌ها متعلق به زمانی است که کفتارها به چند شیر رسیده بودند. آیریس می‌گوید: «بین شیرها یک شیر ماده مجروح را دیدم. امکان دارد که شیر به دلیل جراحتش نتوانسته که اقتدار خود را حفظ کند و طعمه کفتار شده باشد. شیرها بسیار بزرگتر و قوی‌تر از کفتارها هستند. اما کفتارها برای اینکه بتوانند این شیر زخمی را شکار کنند، باید خیلی هماهنگ شده حرکت می‌کردند. پس از شکار، آن کفتار جوان سرِ شیر را با خود گرفت و دور افتخار زد تا انسجام اجتماعی و قدرت خود را به رخ شیرها بکشد. من خیلی دلم برای آن شیر ماده سوخت، اما از این هم خوشحال بودم که چنین صحنه‌ای را دیده بودم.»


منبع: فرادید
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۷
نظرات بینندگان
الهه
Iran, Islamic Republic of
09:50 - 1394/02/23
جالب بود
سعید
Iran, Islamic Republic of
10:35 - 1394/02/23
تو این دوره و زمانه از این نوع کفتار صفتان بسیار دیده می شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
11:03 - 1394/02/23
یاد بازی کردن داعشی ها با سر افراد بی گناهی که می بریدند افتادم آنها هم همانند این کفتارها هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
11:11 - 1394/02/23
سیاستشون مثل داعشه. البته حتما کفتارها از داعشی ها نجیب ترند.
شیرمرد
Iran, Islamic Republic of
11:46 - 1394/02/23
شیر ، جنازه اش هم جنازه شیر است .
وحید
Iran, Islamic Republic of
12:25 - 1394/02/23
چقدراین صحنه ها آشناست. توی سوریه وعراق هم این صحنه هارو دیدم که کفتارها سرمیبرن وبا اون سر دور افتخار میزنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
18:43 - 1394/02/24
چرا شیرها همیشه در بیشه اند ؟
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: