کد خبر: ۱۴۳۴۰۶
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵
0
رییس اتحادیه بین المللی راه آهن های جهان گفت: افزایش همکاری کشورهای عضو این اتحادیه بین المللی، استانداردسازی استفاده از سیستم های ریلی و ارتقا ایمنی قطارها به خصوص قطارهای سریع السیر از اولویت مهم این اتحادیه در جهان است.
پول‌نیوز- پییر لوبینو روز یکشنبه در دوازدهمین اجلاس روسای راه آهن های عضو اکو، افزود: این اتحادیه با 95 عضو درجهان درصدد توسعه همکاری های ریلی در جهان است و اکو می تواند در این راستا به عنوان یکی از مهم ترین سازمان های همکاری های منطقه ای نقش مهمی ایفا کند.

وی اظهار داشت: در سال های اخیر اتحادیه راه آهن های جهان تحولات مناسبی را در مدیریت خود داشته و وجود نمایندگی های این اتحادیه فرصت مناسبی برای تقویت همکاری ریلی در کشورهای عضو است.

لوبینو یادآور شد: یکپارچه سازی راه آهن های کشورهای عضو منحصر به فعالیت های تکنیکی نیست و در کریدورهای اکو نیز این موضوع می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای هماهنگی و مشارکت کلی راه آهن ها در این عرصه همواره در تلاش هستیم، گفت: در سال 2012 یادداشت تفاهمی بین اکو و اتحادیه بین المللی راه آهن های جهان به امضا رسید که باید دوباره تمدید شود تا تجربه کشورها و معیارهای فنی آنها در این حوزه مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته وی، هم اکنون 2 میلیارد نفر روی زمین به هیچ گونه حمل و نقلی دسترسی ندارند و 2 میلیارد نفر روی زمین کمتر از یک دلار در روز درآمد دارند و تا چند سال آینده 2 میلیارد نفر شهرنشین می شوند، لذا توجه به توسعه راه آهن چندوجهی و ترکیبی از اهمیت زیادی برخوردار است و این اتحادیه می تواند تجربیات خود را در این زمینه در اختیار همه کشورها قرار دهد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: ایمنی قطار ، راه آهن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: