کد خبر: ۱۴۳۸۴۵
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
0
اجرای بیش از 40 کنوانسیون بین المللی در بخش حمل و نقل دریایی کشور الزامی است در غیر این صورت هیچیک از کشتی های ما نمی توانند در بنادر خارجی پهلو بگیرند.
پول‌نیوز - مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: اجرای بیش از 40 کنوانسیون بین المللی در بخش حمل و نقل دریایی کشور الزامی است در غیر این صورت هیچیک از کشتی های ما نمی توانند در بنادر خارجی پهلو بگیرند.

به گزارش گروه حمل و نقل پول‌نیوز، علی‌اکبر صفایی در نشست با خبرنگاران افزود: حوزه دریا و بنادر کشور محل اجرای کنوانسیون های بین المللی است و هیچ بخشی در کشور با اجرای این همه کنوانسیون های بین المللی مواجه نیست.

وی با اشاره به برگزاری بیست وسومین همایش ارگان های دریایی کشور در محمودآباد، افزود: در این همایش که هر ساله به منظور ایجاد هماهنگی های لازم در بین نهادها و ارگان های دریایی برگزار می شود، چالش های پیش روی بخش حمل و نقل دریایی کشور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد تا راهکارهای متخصصان و کارشناسان در حوزه بخش های دولتی و خصوصی برای رفع آنها ارائه شود.

وی اظهار داشت: تاکنون برگزاری 22 همایش دستاوردهای خوبی برای حوزه دریا و دریانوردی داشته و حضور بخش های دولتی و خصوصی تاکنون دستاوردهای بزرگی را در این حوزه به وجود آورده است به طوری که ظرفیت ناوگان دریایی کشور از 5 تا 6 میلیون تن در سال هم اکنون به بیش از 20 میلیون تن افزایش یافته است.

وی ادامه داد: افزایش ظرفیت بنادر کشور نیز از دیگر دستاوردهای برگزاری این همایش است که ظرفیت 50 تا 60 میلیون تنی آن هم اکنون به بیش از 150 میلیون تن در سال رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران تصریح کرد: تا چند سال پیش حضور بخش خصوصی در حوزه دریا و بندر کشور بسیار کمتر بود اما هم اکنون بخش خصوصی کشور در بخش های مختلف حوزه دریایی سرمایه گذاری کرده و باعث توسعه دریایی کشور در این بخش شده است.

وی اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه دریایی نیز از دیگر دستاوردهای این همایش بوده به طوری که هم اکنون جوانان متخصص ایرانی بر روی کشتی ها و بنادر کشور حضوری موفق دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: