May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۴۳۴۹
۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
0
افخمی در اولین جلسه هم اندیشی بانکداری صنایع کوچک: بیشترین میزان تولید و اشتغالزایی متعلق به صنایع کوچک است.
بیشترین میزان تولید و اشتغالزایی متعلق به صنایع کوچک استپول‌نیوز- افخمی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن در اولین جلسه هم اندیشی بانكداری صنایع كوچك گفت: بیشترین میزان تولید و اشتغالزایی از طریق صنایع كوچك صورت می گیرد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، وی كه در اولین جلسه هم اندیشی بانكداری صنایع كوچك كه با حضور مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی و مدیران ارشد دو سازمان سخن می گفت، این نشست را پیوندی مبارك میان صنعت و سیستم بانكی برشمرد و تصریح كرد: تعامل بانك صنعت و معدن و سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی در قالب یك گروه منسجم سبب هم افزائی و پیشرفت در عرصه صنایع كوچك و متوسط خواهد شد .

مدیرعامل بانك صنعت و معدن بیان داشت: از یك سال و چند ماه گذشته ارتباط گسترده ای بین سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی و بانك صنعت و معدن در خصوص اجرائی شدن بانكداری صنایع كوچك برقرار شد تا بتواند با استفاده از یك الگوی علمی و عملی، سبب تحرك و رونق در صنایع كوچك و متوسط شود .

وی گفت: نشاط اقتصاد جامعه ما در گرو رونق تولید است و این هدف تنها در صورتی تحقق خواهد یافت كه میان ما همراهی، همدلی و هم افزایی باشد و هم اندیشی بین دو سازمان نیز در همین راستا است .

این مدیربانكی با اشاره به سخن حضرت علی ( ع) كه فرمود: جهان هركس به اندازه اندیشه اوست تأكید كرد: ما باید نگاهمان را به تولید، صنعت و توسعه عوض كنیم تا بتوانیم به سطوح بالاتری از پیشرفت دست پیدا كنیم، و اگر چنین نكنیم نمی توانیم بر مشكلات فائق آئیم .

وی با بیان اینكه برای ساخت یك هواپیمای ایرباس تعداد یكهزارو ٤٥٠ شركت در ٣٥ كشور جهان در یك پروسه كاری و به صورت تیمی فعالیت می كنند ، تائید كرد : ما باید بدانیم كه هیچكس به تنهائی باهوش تر از دیگران نیست، همكاری ، هم اندیشی و هم افزایی موجب افزایش توان اندیشه و ابتكار عمل در عرصه فعالیت های اقتصادی است و سبب توسعه وتثبیت جایگاه خواهد شد .

مدیرعامل بانك صنعت ومعدن در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بانكداری صنایع كوچك فعالیتی متمایز است كه در اكثر كشورها جریان دارد و مقدمات آن در كشور ما و با همكاری بانك صنعت و معدن و سازمان صنایع كوچك فراهم شده است و انشاءالله در آینده خروجی مثبت آن را شاهد خواهیم بود .

افخمی كمبود سرمایه را از چالش های بزرگ نظام بانكی كشور ما برشمرده و ابراز امیدواری كرد كه نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیمات لازم را به منظور تقویت مالی بانك های دولتی اتخاذ كنند.

وی با اشاره به این كه كمبود سرمایه موجب كاهش توانایی بانك ها برای تأمین مالی طرح های صنعتی می شود گفت: درحالی كه سرمایه بانك صنعت ومعدن از ٧٠٠ میلیون دلار تجاوز نمی كند سرمایه بانك های توسعه ای در برخی كشورهای منطقه ٨ تا ٢٠ برابر سرمایه بانك های تخصصی ماست .

افخمی با اشاره به اینكه اگر ما ظرفیت شهرك های صنعتی را در امر تولید افزایش دهیم می توانیم موجب تقویت اقتصاد كشورمان شویم، تصریح كرد: در همین شهرك صنعتی عباس آباد ٦٠٠ واحد تولیدی با اشتغال ٢٦ هزار نفر فعالیت می كنند و این بدان معناست كه این شهرك یك مگاشهر صنعتی است و باید به صورت جدی مورد توجه و حمایت قرار گیرد .

مدیرعامل بانك صنعت و معدن در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت های این بانك پرداخته و بیان داشت: بانك ما در ١٤ ماه گذشته مبلغ ٧ میلیارد دلار گشایش اعتبار را برای صنایع كشور انجام داده كه این امر در تاریخ عملكرد بانك ما بی نظیر است .

مدیرعامل بانك صنعت و معدن در بیان نقش این بانك برای تأمین مالی طرح های پایه توسعه ای گفت: در بخش لجستیك، اعتباری بالغ بر یك میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار برای قطار سریع السیر تهران – قم و قم – اصفهان توسط این بانك گشایش یافته است .

وی در اشاره به تأمین مالی طرح های نیروگاهی گفت: در این زمینه ٢٠٠ میلیون یورو برای نیروگاه سیرجان و ٢٣٠ میلیون یورو برای نیروگاه بهبهان توسط بانك صنعت و معدن گشایش اعتباری صورت گرفته است .

افخمی با اشاره به تأمین اعتباری بالغ بر یك میلیارد و ٨٠٠ میلیون یورو برای ٧ طرح فولادی كشور توسط بانك صنعت ومعدن بیان داشت: ٧٠ درصد از تأمین مالی صنایع سیمان و ٣٥ درصد از صنعت داروسازی توسط این بانك انجام گرفته است .

وی تغییر ساختار مدیریتی بانك صنعت ومعدن را اقدامی در جهت تسهیل فرایندهای موجود در حمایت از صنعتگران و تولید كنندگان كشور و بویژه صنایع كوچك و متوسط بیان كرد.

در این نشست هم اندیشی دو پنل تخصصی برگزار شد كه در پنل اول ، ضمن تشریح فرآیندها و فرمت های اخذ تسهیلات از بانك صنعت و معدن، اولویت های پرداخت تسهیلات به صنایع كوچك ، روند پذیرش متقاضیان و فرآیند اعطای تسهیلات، شرایط پرداخت یارانه ها، اصلاح فرآیندها، وام های اضطراری به بنگاه ها، چگونگی برخورد با واحدهای دارای بدهی معوقه، چگونگی تأمین وثائق ، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك و نقش های محوله و استقرار شعب بانك در شهرك های صنعتی با حضور مسنولان سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران، بانك صنعت و معدن و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

همچنین در دومین پنل تخصصی این هم اندیشی كه با محوریت توانمندسازی سرمایه گذاران و ارائه خدمات مشاوره ای به صنایع كوچك برگزار شد، موضوعاتی نظیر مشاوران به عنوان اعضای كارگروه تسهیلات استانی و مدافعان طرح ها جهت اخذ تسهیلات، مشاوران در كنار واحدها، اخذ تسهیلات تا یك سال پس از بهره برداری، ارائه خدمات مشاوره ای در كل زنجیره ارزش صنایع كوچك تا یك سال پس از ارائه تسهیلات و كانون سراسری مشاوران صنایع كوچك به بحث و بررسی گذاشته شد .

در خاتمه این نشست تفاهم نامه ارائه خدمات بانكداری صنایع كوچك، فی مابین بانك صنعت و معدن و سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی به امضاء رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: