May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز - مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: در حال حاضر حدود 100هزار میلیارد ریال نقدینگی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی کوچک نیاز است.

سید ابریشمی در مراسم «نخستین هم اندیشی بانکداری صنایع کوچک» گفت: این سازمان در دو بخش مشغول به کار بوده است و اولویت اول در سال های پیش از انقلاب (حدود سال 1342) ایجاد زیرساخت های برای واحدهای صنعتی بود.

وی با بیان این که اکنون اولویت اول سازمان حمایت از صنایع کوچک است، گفت: البته این گونه نیست که بگوییم زیرساخت های عمرانی را تکمیل کرده ایم و یا نیازی به آن نداریم.

وی ادامه داد: با توجه به این که در سال های اخیر بسیاری از واحد های صنعتی با مشکلاتی مواجه شده اند، گام اول رفع این معضلات است.

سیدابریشمی با اشاره به راه اندازی معاونت صنایع کوچک در بانک صنعت و معدن از اول اردیبهشت امسال گفت: با برنامه ریزی این بانک امسال 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار واحدهای صنعتی کوچک قرار داده می شود.

وی افزود: شرکت شهرکهای صنعتی استان ها از نظر کارشناسی و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با تمام توان در اختیار بانک صنعت و معدن است تا بخشی از مشکلات این واحد های صنعتی حل شود.

سید ابریشمی افزود: در حال حاضر 130 هزار هکتار زمین در 942 شهرک صنعتی دراختیار سازمان قراردارد که از این تعداد 751 مورد در حال فعالیت هستند.

وی با بیان این که 62 هزار قرار داد برای واحد های صنعتی در شهرک ها منعقد شده است، گفت: از 81 هزار واحد صنعتی کشور 31 هزار و 500 واحد به بهره برداری رسیده و در شهرک ها مستقر بوده که عمده این واحد ها صنایع کوچک هستند.

وی متوسط افراد شاغل در این واحدها صنعتی را 22 نفر اعلام کرد و گفت: متوسط متراژ زمین در اختیار این واحدهای صنعتی حدود چهار هزار و 800 متر مربع است.

وی افزود:51 هزار هکتار زمین صنعتی در اختیار شهرک های صنعتی می باشد که 30 هزار هکتار واگذار شده و واحدهایی که به بهره برداری رسید، 16 هزار هکتار است که 14 هزار هکتار نیز در حال ساخت است.

وی با اشاره به این که فعالیت بسیاری از این واحدهای صنعتی کوچک از سال 84 تا 92 به دلایل مشکلات کمبود نقدینگی متوقف شدند، گفت: واردات بی رویه در این سال ها یکی از مشکلاتی بود که باعث ورشکستگی و یا کاهش فعالیت این واحدها شده است.

وی افزود: در این سال ها 20درصد واحدهای صنعتی زیر 50 درصد ظرفیت واقعی خود فعالیت می کردند و مهمترین مسئله این واحدهای وضعیت دسترسی به منابع مالی است.

برچسب ها: صنایع کوچک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: