May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۵۰۷۲
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
0
شرکت بیمه سرمد با برخورداری از سرعت و کیفیت لازم در ارائه خدمات "بیمه اجباری شخص ثالث" و "بیمه بدنه خودرو" موفق به جلب رضایت بیمه‌گذاران خود شده است.
معرفی بیمه خودرو شرکت بیمه سرمدپول‌نیوز- اولین بیمه نامه اتومبیل، مربوط می شود به بیمه خودرو ثبت شده در سال 1890 میلادی در انگلستان. که البته این بیمه مربوط می شود به خود اتومبیل. پس ازجنگ جهانی اول و با گسترش استفاده از وسایل نقلیه شخصی وعمومی، لزوم وجود بیمه برای اتومبیل احساس گردید. در پی این مسئله در سال 1930 در انگلستان قانونی به ثبت رسید که مطابق بر این قانون "کلیه صاحبان خودرو و رانندگان جاده‌های عمومی، برای هرگونه تصادف، آسیب یا مرگ اشخاص ثالث" مجبور به داشتن بیمه بودند.نه سال بعد ودرسال 1939 در کشور آلمان نیز قانونی مشابه به اجرا گذاشته شد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، در ایران نیز بین سال‌های 1308 تا 1315 شمسی، شرکت جنرال اکسیدان مسئولیت بیمه کردن اتومبیل‌ها را بر عهده داشت. اکثر بیمه نامه‌ها مربوط می‌شد به کامیون‌هایی که توسط شرکت وارد کننده آن بیمه می‌گردید.

بیمه خودرو

یکی از موضوعات مهم در صنعت بیمه، اتومبیل و وسایل نقلیه سبک و سنگین، بیمه های اتومبیل یا بیمه خودرو برای پوشش و جبران خسارت‌های ناشی از حوادث مربوط به خودرو از جمله تصادف، آتش‌سوزی، سرقت اتومبیل، صدمه یا فوت شخص ثالث و ... مورد استفاده است.

بیمه‌های خودرو، به 2 شاخه اصلی بیمه شخص ثالت (بیمه ثالث) و بیمه بدنه خودرو تقسیم می‌شود.

از پوشش‌های دیگر بیمه اتومبیل شکست شیشه اتومبیل، توقف اتومبیل خسارت دیده در تعمیرگاه هنگام تعمیر خودرو، کاهش بهای اتومبیل در اثر تصادف، دفاع ازحقوق بیمه‌گذار در مراجع دادگستری را می‌توان نام بردکه این خدمات با پرداخت حق‌بیمه اضافی به بیمه‌گذار قابل دریافت است.

گفتنی است؛ شرکت بیمه سرمد با برخورداری از سرعت و کیفیت لازم در ارائه خدمات "بیمه اجباری شخص ثالث" و "بیمه بدنه خودرو" موفق به جلب رضایت بیمه‌گذاران خود شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: