کد خبر: ۱۴۵۰۸۶
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
0
سی ونهمین کنفرانس بین المللی وزیران کشاورزی سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد 'فائو' در شهر رم، با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
پول‌نیوز- این اجلاس دوسالانه به ریاست 'خوزه گراسیانو دا سیلوا' مدیر کل فائو و با حضور وزرای کشاورزی و نمایندگان 197 کشور عضو این سازمان از امروز (شنبه) آغاز شد.

پایدارسازی تولیدات کشاورزی در جهان، بررسی و تصویب سیاست های مربوط به ارتقا امنیت غذایی و راهکارهای مقابله با فقر و گرسنگی در جوامع روستایی از اهداف اصلی این اجلاس که تا شنبه آینده ادامه خواهد داشت، اعلام شده است .

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی کشورمان با شرکت در این اجلاس چرخه های فقر روستایی و گرسنگی در جهان و لزوم حمایت اجتماعی روستاها را تشریح می کند.

در این اجلاس همچنین قرار است مدیرکل جدید فائو تعیین و مراسم ویژه ای به مناسبت موفقیت برخی از کشورهای جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در تحقق اهداف توسعه هزاره در مبارزه با گرسنگی و فقر برگزار شود.

حجتی که به همراه اسکندر زند رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج ، عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی و هومن فتحی مدیر کل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزیر جهاد کشاورزی از روز پنجشنبه در ایتالیا بسر می برد، در سفر به میلان از نمایشگاه جهانی اکسپو میلان 2015 که با موضوع 'تغذیه زمین و انرژی برای زندگی' برگزار شده است و همچنین از غرفه ایران بازدید کرد.

وی در اجلاس دو روزه وزیران کشاورزی در اکسپو نیز شرکت کرد و طی مراسمی در این نمایشگاه، سند تاریخی در خصوص تغذیه موسوم به 'منشور میلان' به امضا رسید .
منبع: ایرنا
برچسب ها: فائو ، کشاورزی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: