کد خبر: ۱۴۵۲۸۸
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
0
رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: قیمت‌ها در بازار اجاره با ثبات نسبی همراه است و ظرفیت هیچ‌گونه افزایش قیمتی وجود ندارد.
ثبات نسبی در بازار اجاره وجود داردپول‌نیوز- حسام عقبایی رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌وگويي درباره‌ی آخرین وضعیت بازار اجاره مسکن اظهار کرد: در سال 1394 بازار اجاره با ثبات نسبی همراه بوده است.

وی با اشاره به آخرین آمار قرار‌داد‌های منعقد شده در بازار اجاره گفت: در شهر تهران 16 هزار و 84 قرار‌داد اجاره در اردیبهشت‌ماه منعقد شده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران افزود: این میزان در کشور به رقم 58 هزار و 347 مورد رسیده است.

عقبایی ادامه داد: همچنین در 12 روز اول خرداد‌ماه 28 هزار و 748 مورد قرار‌داد اجاره در کشور منعقد شده است.

وی با بیان این‌که این میزان در 12 روز اول خرداد‌ماه در شهر تهران 8113 قرار‌داد بوده است، تصریح کرد: میزان اجاره‌بها در سال 1394 نسبت به 1393 افزایش نداشته است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به این‌که اصلی‌ترین شاخص اجاره‌بها قیمت مسکن است، گفت: با توجه به این‌که افزایش قیمت مسکن وجود نداشته اجاره‌بها نیز نباید افزایش یابد.

عقبایی خاطر نشان کرد: برخی از مالکین قیمت اجاره‌بها را با میزان تورم در جامعه مقایسه می‌کنند و بر این عقیده‌ هستند که اگر اقلام یا کالاهایی از قبیل سوخت گران شود قیمت اجاره نیز باید افزایش یابد.

وی در ادامه تاکید کرد: این قیاس‌ها کاملا غیرمنطقی و غیرکارشناسی است و قیمت اجاره‌بها تابعی از قیمت کالاها نیست.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان این‌که عموم مستاجران از دهک‌های ضعیف جامعه تشکیل شده‌اند، گفت: با توجه به افزایش 17 درصدی حقوق‌ها و تقسیم این میزان در سبد کالا، بهداشت و غیره افراد جامعه، دیگر ظرفیتی برای افزایش هزینه‌های دیگر وجود ندارد.

عقبایی با اشاره به این که میزان اجاره‌بها نسبت به سال 1393 ظرفیت افزایش ندارد، تصریح کرد: وضعیت فعلی قیمت‌ها حداقل تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.
منبع: ایسنا
برچسب ها: بازار اجاره ، املاک ، مسکن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: