کد خبر: ۱۴۵۵۸۱
۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
0
به عقیده کارشناسان، دو عامل می تواند محرک قیمت نفت در بازارهای جهانی شود؛ توافق هسته ای با ایران و همچنین افزایش نرخ بهره در آمریکا دو عامل تاثیر گذار در تعیین قیمت نفت در ماه های آتی خواهد بود و می‌تواند با وجود مازاد عرضه نفت، قیمت نفت را افزایش دهد.
پول‌نیوز - بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازارهای نفتی معتقدند که توافق هسته ای با ایران، می تواند بهای نفت را در بازارهای جهانی افزایش دهد.

کارشناسان بر این عقیده اند که دو عامل می تواند محرک قیمت نفت در بازارهای جهانی شود. آن ها می گویند که توافق هسته ای با ایران و همچنین افزایش نرخ بهره در آمریکا دو عامل تاثیر گذار در تعیین قیمت نفت در ماه های آتی خواهد بود.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) همانطور که انتظار می رفت میزان صادرات نفت خود را از 30 میلیون بشکه در روز کاهش نداد، اما عوامل فوق می توانند با وجود مازاد عرضه نفت، قیمت این طلای سیاه را افزایش دهند.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، با وجود قیمت بسیار پایین نفت در بازارهای جهانی، این کارتل نفتی برای مقابله با نفت شل آمریکا، حاضر نشد مقدار عرضه خود را کاهش دهد.

با توجه به آنکه هزینه نفت شل بالا است، اوپک قیمت نفت را پایین نگه داشته است تا برای آمریکا تولید رستی مقرون به صرفه نباشد.

یک کارشناس نفتی در این باره می گوید: بر این اساس نباید انتظار داشت که قیمت نفت به این زودی ها به یکصد دلار در هر بشکه برسد. اما باید احتمال دو رویداد را در آینده داشت که می تواند محرکی برای افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی باشد. نخست اینکه آیا بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره بانکی خود را افزایش می دهد یا خیر و دوم اینکه آیا کشورهای غربی می توانند بر سر برنامه های هسته ای ایران با این کشور به توافق برسند یا خیر.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: