پولنیوز- مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راهآهن از افزایش ۳.۵ برابری ترانزیت ریلی طی دو ماه ابتدایی سال ۹۴ خبر داد و گفت: این مسئله نشان میدهد سیاستهای اجرا شده خوب بوده که توانستهایم فضا را رقابتی کرده و حملونقل ترانزیت را توسعه دهیم.
سیدمرتضی علیاحمدی در گفتوگویی با بیان اینکه ارتباط نزدیک با راهآهن کشورهای همسایه و برگزاری جلسات کارشناسی در سطح روسای راهآهنهای منطقه از جمله سیاستها و راهبردهای مجموعه حملونقل ریلی ایران برای افزایش ترانزیت در سالجاری است، اظهار کرد: این اقدامات که از سال 93 آغاز شده با هدف شیفت کردن حمل بار از منطقه در کریدور شمال-جنوب ریلی ایران و انتقال بارهای جادهای به سمت ریل بوده است.
وی یکی از استراتژیهای ما در حملونقل ریلی مطالعه در تعرفه ریلی بوده است، تصریح کرد: تلاش کردهایم ضمن اینکه تعرفه ریلی در حملونقل داخلی و ترانزیت افزایش نیابد تخفیفهای خیلی جالب و مناسبی از طرف هیات مدیره راهآهن به تصویب رسید تا بتوانیم نسبت به رقبا در منطقه و حملونقل جادهای یک مزیت خوبی را داشته باشیم.
وی افزود:بر این اساس برای سال 20115 میلای در حملونقل پنبه تقریبا 30 درصد، برای گوگرد 35 درصد و در گود 30 درصد تخفیف از مسیر سرخس به سمت بنادر جنوبی و همچنین از مرز رازی به سمت مسیرهای ریلی سرخس، اینچه برون، امیرآباد و میرجاوه دادهایم.
مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راهآهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: تقریبا با این فرصت در دو ماه اول سال در حملونقل ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 3.5 برابر رشد داشتهایم.
علیاحمدی گفت: این مسئله نشان میدهد سیاستهای اجرا شده در این حوزه خوب بوده که توانستهایم فضا را رقابتی کنیم و حملونقل ترانزیت را توسعه دهیم.
منبع: تسنیم