May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۶۳۲۱
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
0
پول‌نیوز - براساس گزارش یک شرکت مهندسی انگلیسی که دیروز جمعه منتشر شد، مرمت و نوسازی ساختمان تاریخی پارلمان انگلیس (کاخ وست مینستر) دست کم 37 سال زمان و 7 میلیارد پوند هزینه خواهد برد.
 
شرکت مهندسی دلویت در این گزارش با بررسی گزینه های موجود برای تعمیر ساختمان 150 ساله پارلمان انگلیس، گفته است: در صورتی که نمایندگان پارلمان نخواهند به محل دیگری برای برگزاری جلسات شان منتقل شوند، این تعمیر دست کم به 32 سال زمان و 7 میلیارد پوند نیاز خواهد داشت.

بنا بر این گزارش، چنانچه نمایندگان هر دو مجلس به محل دیگری منتقل شوند، این مدت زمان به 6 سال تقلیل یافته و هزینه تعمیر ساختمان پارلمان به 3.5 میلیارد پوند کاهش خواهد یافت.

قرار است گزارش شرکت مهندسی دلویت در چارچوب کمیته ای درون پارلمانی، به ریاست مشترک کریس گریلینگ رییس مجلس عوام و بارونس استاول رییس مجلس اعیان انگلیس بررسی و به نمایندگان پارلمان جهت اظهار نظر ارائه شود.

کریس گریلینگ، امروز (جمعه) به نمایندگان گفته است که نمی خواهد شاهد خروج نمایندگان از ساختمان وست مینستر باشد چون این مساله وجهه دمکراسی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی گفت: ما در این خصوص به نحو مطلوبی تصمیم خواهیم گرفت. این تصمیم منوط به نظر هر دو مجلس (اعیان و عوام) و گفت وگوهایی که در ماه های آتی صورت خواهد گرفت، می باشد.

گریلینگ افزود: نظر واضح من این است که این ساختمان از اهمیت خاصی برخوردار است و بخشی از میراث و دمکراسی ما به حساب آمده و باید چنین بماند.

وی گفت: با این حال ما باید با چالش هایی که این ساختمان برای اینکه در قرن 21 بتواند همچنان جوابگو نیازها باشد، مواجه شویم و این مساله همه نمایندگان مجلس را شامل می شود.

الن دانکن وزیر سابق توسعه بین الملل انگلیس نیز درگفت وگو با شبکه رادیو 4 بی بی سی  با ابراز مخالفت با خروج نمایندگان مجلس از ساختمان وست مینستر گفت: چه اینکه این هزینه 6، 7 یا 8 میلیارد پوند باشد من فکر می کنم باید آن را بپردازیم.

اما گراهام استرینگر، یک نماینده حزب کارگر با بیان اینکه نقل مکان نمایندگان باعث تمرکز زدایی در لندن خواهد شد، گفت: شما حتی می توانید دفاتر دولت را نیز خارج کنید و این اهمیت تمرکز زدایی است.

وی گفت: نمایندگان مجلس می توانند از این فرصت استفاده کنند و از پرداخت هزینه گزافی بابت مرمت ساختمان پارلمان جلوگیری شود.

پیشتر نیز گمانه زنی هایی در خصوص انتقال موقت نمایندگان پارلمان به سایر شهرهای انگلیس از جمله بیرمنگهام، لیدز و منچستر مطرح شده بود که به دلیل بعد مسافت و اینکه وزرا نمی توانند میان محل کارشان و شرکت در پارلمان در تردد باشد، این قضیه منتفی شد.

گزارش ها حاکی است که بخش هایی از ساختمان پارلمان انگلیس از جمله سیستم های گرمایش، برق و آب و فاضلاب آن مدت ها است که تعمیر اساسی نشده است.

در گزارشی که در سال 2012 در پارلمان انگلیس ارائه شد، گفته شده بود در صورتی که موضوع مرمت ساختمان پیگیری نشود، آسیب های جبران ناپذیری به آن وارد خواهد شد.

بر اساس ساختار سیاسی انگلیس، پارلمان بالاترین مرجع قانون گذاری در این کشور است.

این پارلمان از دو بخش مجلس عوام و مجلس اعیان تشکیل شده که هر یک در سالن های ویژهٔ خود در کاخ وست مینستر تشکیل جلسه می دهند.

پس از آنکه کاخ تاریخی وست مینستر در جریان یک آتش سوزی در تاریخ 22ماه اکتبر سال 1834 میلادی از بین رفت، چارلز باری، معمار معروف انگلیسی، ساخت مجدد این کاخ را که ساخته شده در دوران قرون وسطی بود ، را شروع کرد.

آخرین مرمت این ساختمان که جزو میراث جهانی یونسکو شمرده می شود، در سال های 1940 تا 1950 میلادی صورت گرفته است.

کاخ وست مینستر و برج ساعت بیگ بن که دارای 96 متر ارتفاع و 12مترمربع مساحت و یازده طبقه است، یکی از پرجاذبه ترین دیدنی های جهان بشمار می آیند.

این کاخ علاوه بر محل برگزاری جلسات مجلس عوام و مجلس اعیان یا اعیان بریتانیا ، برای مراسم ها و تشریفات رسمی و نیز بازدید گردشگران نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

برچسب ها: کاخ وست مینستر ، مرمت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: