کد خبر: ۱۴۶۴۴۰
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
0
ارزش سرمایه گذاری صورت گرفته در صنعت کاشی و سرامیک کشور بیش از چهار میلیارد دلار است و ظرفیت اسمی ماشین آلات نصب شده در این صنعت به 700 میلیون مترمربع می رسد.
پول‌نیوز - رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور معتقد است: دولت می تواند با اعمال سیاست های تشویقی، صنعت ساختمان را به حرکت درآورد تا این صنعت به فعالیت خود تداوم بخشد و موجب رونق زنجیره متصل به خود را فراهم سازد.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پول‌نیوز، محمد روشنفکر در گفت وگویی اظهار داشت: امروز بیش از 133 کارخانه کاشی و سرامیک در کشور فعالیت دارند و براساس اطلاعات موجود قرار است در سال جاری 25 تا 30 کارخانه جدید به این واحدها افزوده شود.

وی افزود: گزارشهای کارشناسی حاکی است که صدها شغل تحت تاثیر رونق و یا رکود بخش ساختمان و مسکن قرار دارند و از جمله آنها، صنعت کاشی و سرامیک است که تحت تاثیر این بخش قرار دارند.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال شاهد رونق فعالیت در بخش ساختمان ومسکن باشیم تا مشاغل زیادی که بطور مستقیم و یا غیرمستقیم با آن ارتباط دارند، فعال شوند.

روشنفکر یادآور شد: آمار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گویای آن است که در سال گذشته صدور پروانه های ساختمانی به میزان 49 درصد نسبت به سال 92 کاهش داشته است.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد ارزش سرمایه گذاری صورت گرفته در صنعت کاشی و سرامیک کشور بیش از چهار میلیارد دلار است و ظرفیت اسمی ماشین آلات نصب شده در این صنعت به 700 میلیون مترمربع می رسد.

به گفته وی، امروز میزان تولید واحدهای کاشی و سرامیک به رقم 350 تا 360 میلیون مترمربع می رسد.

روشنفکر پیشنهاد داد: اختصاص وام های کم بهره که بخش دولتی و خصوصی از آن بهره مند شوند، می تواند موجب شتاب گیری در ساخت وساز و زمینه سازی برای رونق شود.

وی میزان صادرات کاشی و سرامیک را در سال گذشته بیش از یکصد میلیون مترمربع ذکر کرد که ارزش آن حدود 450 میلیون دلار بود .

وی یادآور شد: ارزش صادرات کاشی و سرامیک ایران در سال گذشته به حدود 450 میلیون دلار رسید که بازار اصلی آن عراق و سپس افغانستان، آسیای میانه ، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان از جمله بازارهای صادراتی بودند.

روشنفکر اضافه کرد: گزارشهای منتشر شده حاکی است نزدیک به 80 درصد کاشی و سرامیک صادراتی ایران در بازار عراق جذب می شود.

پیش از این اعلام شد، ایران از نظر تولید و صادرات کاشی و سرامیک به عنوان چهارمین کشور جهان محسوب می شود.

امروز کشورهای چین، هندوستان، ویتنام و اندونزی با ایجاد مزیتهای نسبی در این صنعت توانسته اند به عنوان رقیب جدی برای صنعت کاشی و سرامیک ایران تبدیل شوند.

آمار واردات کاشی و سرامیک در سال 93 نسبت به 92 از نظر مقدار نزدیک به دو برابر رشد یافت یا بیش از 180 درصد افزایش نشان داد.
برچسب ها: کاشی و سرامیک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: