کد خبر: ۱۴۶۴۶۴
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
0
بسیاری از سایتها هک می شوند. مجرمین سایبری با بهره برداری از یک آسیب پذیری امنیتی روی یک سرور موفق به رخنه به آن می گردند. آنان برنامه ای مخرب را که تمام صفحات میزبانی شده روی این سایت را تغییر می دهند را نصب می کنند و بازدید کنندگان آنها را آلوده می نمایند.
چرا کامپیوترتان آلوده به ویروس می شود؟پول‌نیوز- گاهی اوقات بدون اینکه بخواهید بستر ویروسی شدن سیستم تان را فراهم می کنید.
در این گزارش به شما می گوییم چطور سیستم تان ناخواسته آلوده به ویروس می شود.

1. بازدید از یک سایت هک شده

بسیاری از سایتها هک می شوند. مجرمین سایبری با بهره برداری از یک آسیب پذیری امنیتی روی یک سرور موفق به رخنه به آن می گردند. آنان برنامه ای مخرب را که تمام صفحات میزبانی شده روی این سایت را تغییر می دهند را نصب می کنند و بازدید کنندگان آنها را آلوده می نمایند. گاهی آنان درآمد تبلیغاتی سایتها را به نفع خود و به حساب خود واریز می کنند و گاهی آنان با روشهای گوناگون چون تزریق اسکریپتی مخرب در صفحات سایت به کامپیوترهای بازدید کنندگان رخنه می کنند.

2. فریب تبلیغات جعلی را نخورید

شما ناخواسته فریب برنامه های جعلی و مخربی را که بر روی سایت ها قرار دارند و نیز  تبلیغات جعلی و تعریف و تمجید آنها را خورده و با دانلود برنامه ها  کامپیوترتان را آلوده می کنید.

رازهایی که ویروس ها ناخواسته سیستم تان را آلوده می کند !
مجرمین سایبری اغلب انفورماتیسین های خوبی هستند و می توانند به خوبی برنامه های خود را در موتورهای جستجو ایندکس کنند. هزاران سایت برای جذب جستجوها و تشویق کاربران اینترنت به دانلود و نصب برنامه های مخرب وجود دارند.

همچنین تبلیغات جعلی بسیار و پاپ اپهایی که به کاربر وانمود می کنند کامپیوترش آسیب پذیری امنیتی دارد و یا آلوده است کم نیستند. اینان به کاربران اینترنت می گویند که می توانند این مشکلات را برطرف سازند کاربر نیز روی آنها کلیک کرده و یک برنامه جاسوسی یا جعلی یا تولبار و نظایر اینها روی کامپیوتر وی نصب می گردد.

در هر حال برنامه های جاسوسی و جعلی و بدافزارهائی از هر نوع بعد از نصب معمولا بطور خودکار اجرا می شوند و گاهی به طور مخفی در لیست برنامه هایی که همزمان با ویندوز لود می شوند قرار می گیرند.

3. کاربران زودباور  زودتر فریب می خورند

 برخی از کاربران ضعیف تر از بعضی دیگر بوده و به آسانی می توان آنان را فریب داد، بسیاری از کاربران نیز سریعا فریب برنامه های جعلی مخرب را خورده و با تبلیغ آنها تشویق به دانلود آنها می شوند.متاسفانه این کاربران زمانی متوجه بی احتیاطی ها و زودباوری های خود می شوند که اغلب دیگر دیر است و خرابی به بار آمده است.

4 -حتما آنتی ویروس نصب کنید


فراموش نکنید که نصب آنتی ویروس و یا دیوار آتش الزامی است و تا حد بسیاری خطر حمله و یا آلودگی را کاهش می دهد. اگر گفته می شود تا حد بسیاری خطر آلودگی را کاهش می دهند به این دلیل است که مجرمین سایبری نیز گاهی راهی برای دور زدن آنها یافته و با یا ساختن برنامه های مخربی که از چشم آنتی ویروسها پنهان می ماند موفق به آلوده کردن کاربران می شوند اما بدون محصول امنیتی دیگر باید مقدار آلودگیهای ممکن روی کامپیوتر محافظت نشده را مجسم کرد.

 جالب اینکه این کاربران همیشه می گویند هیچ محصول امنیتی نصب نکرده و هیچ مشکلی هم ندارند و از فعالیتهای مخفیانه برنامه های مخرب و یا ربوده شدن اطلاعاتشان مسلما کاملا بی خبرند و به غلط تصور می کنند در صورت آلوده بودن حتما باید مشکلی در اجرای برنامه هایشان داشته باشند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: