April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
اطلاعیه پست بانک درخصوص دریافت هزینه‌های قبوض برق مشترکان تهرانیپول‌نیوز- به دنبال درج خبری در برخی از خبرگزاری‌ها، پایگاه‌ها و سایت‌های خبری و روزنامه‌ها درخصوص پرداخت قبوض برق مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران از طریق سامانه‌های الکترونیکی پست بانک ایران، این بانک اطلاعیه‌ ای را جهت تنویر افکار عمومی صادر کرد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، متن اطلاعیه به شرح ذیل می باشد:

همانطوری که بارها از سوی مسئولان از جمله دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درسطح ملی و استانی بیان شده است، این بانک تنها بانکی است که حسب رسالت و اهداف خود دربیش از 14هزار نقطه تماس درسطح کشور به ویژه روستاها و مناطق محروم و حتی صعب‌العبور کشور خدمات متنوع بانکی از جمله دریافت هزینه‌های قبوض برق را به صورت لحظه‌ای(Online) و بدون توجه به منافع مادی و درآمدزائی انجام می‌دهد که هیچ بانکی به جهت درنظر گرفتن هزینه‌فایده و سودآوری صرف حاضر به انجام آن نیست و حتی در شبکه بانکی کشور بی‌نظیر است. در همین راستا سالانه بیش از 120میلیون فقره انواع قبوض مصرفی اعم از آب، برق، گاز و برق هموطنان را به صورت حضوری و غیرحضوری دریافت می‌کند که همین امر خود موجب رضایت هموطنان به ویژه روستائیان شده است. البته مصداق بارز آن اظهارنظرها و گزارش‌هائی است که از طرف مسئولان دستگاه‌های اجرائی درسطح استان از جمله استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مجموعه‌های برق، گاز، آب و فاضلاب در رسانه‌ ملی، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و رسانه‌های استانی و محلی منعکس شده است.

از طرفی دیگر، پست بانک ایران تنها بانکی است که علیرغم هزینه‌های متحمله بیشتر هموطنان به ویژه روستائیان متقاضی پرداخت قبوض مصرفی خود به صورت حضوری هستند که درحال حاضر هیچ بانکی این‌کار را انجام نمی‌دهد. البته به این معنی نیست که سامانه‌های الکترونیکی پست بانک ایران قادر به دریافت آن نیستند بلکه درخواست خود اهالی روستاهاست که به‌جهت اطمینان بیشتر، عدم دسترسی آنان به اینترنت و سایر تجهیزات بانکداری الکترونیک و همچنین دسترسی آسان و کم‌هزینه به دفاتر این بانک می‌باشد که خود افتخاری برای نظام بانکی کشور و فرصت استثنائی برای دستگاه‌های اجرائی جهت ارائه به موقع خدماتشان می‌باشد.

علی‌ایحال چنین اقدامی با توجه به نقش مؤثر پست بانک ایران در اشتغال‌زائی و محرومیت‌زدائی در روستاها و مناطق محروم و ارائه بیش از 35 نوع خدمت‌ بانکی در این مناطق پسندیده نبوده و صرفاً جنبه اداری داشته و لزومی به ایجاد جو منفی رسانه‌ای علیه این بانک هم نبوده است. البته با توجه به جلسات برگزارشده، مشکلات مربوطه مرتفع گردیده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: