کد خبر: ۱۴۷۵۱۷
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
0
از یکسال گذشته تاکنون هفت خط کشتیرانی بین المللی از جمله WAN HAI، PIL، CMA CGM، MESSINA تردد خود را به بندر شهید رجایی از سر گرفته اند.
پول‌نیوز - معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از زمان تعلیق تحریم های بندری و دریانوردی ایران، از یکسال گذشته تاکنون هفت خط کشتیرانی بین المللی از جمله WAN HAI، PIL، CMA CGM، MESSINA تردد خود را به بندر شهید رجایی از سر گرفته اند.

محمدعلی سعیدی پور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: طی دو روز گذشته نیز همزمان با اوج گرفتن مذاکرات دیپلماتیک ایران و 1+5 ، بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران میزبان کشتی متعلق به خط لاینر هانجین کره جنوبی بود.

وی افزود: کشتی BERMER HAVEN از بندر سنگاپور وارد بندر شهید رجایی شد و بدون کمترین معطلی در اسکله 25 این بندر پهلو گرفت.

وی تصریح کرد: عملیات تخلیه و بارگیری محموله این کشتی در کمترین زمان ممکن به انجام رسید و پس از پایان عملیات تخلیه و بارگیری، بندر شهید رجایی را به مقصد بندر جبل علی امارات ترک کرد.

سعیدی پور خاطرنشان کرد: خط کشتیرانی هانجین(HANJIN ) با بهره مندی از کشتی های غول پیکر نسل ششم، هفتمین لاینر پهلو گرفته در بزرگترین بندر تجاری ایران طی یکسال اخیر است.
به گفته این مقام مسوول کانتینرهای این خط پیش از این، توسط کشتی های سایر خطوط و بنادر منطقه به بندر شهید رجایی حمل می شد.

معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است دوخط دیگر YANG MING و EVERGREEN نیز طی آینده نزدیک کشتی های خود را در بندر شهید رجایی پهلو دهند.

سعیدی پور ابراز داشت: کاهش هزینه و زمان ورود کالا به کشور، ایمنی حمل و نقل در کنار ایجاد اشتغال بیشتر، از مزایای تردد خطوط کشتیرانی لاینر به بندر شهید رجایی است.

وی تصریح کرد: رونق صادرات و واردات، افزایش میانگین عملیات بندر و تامین نیاز بنادر کوچکتر منطقه توسط بندر شهید رجایی از مزایایی است که موجب رونق خود بندر می شود.

خط کشتیرانی هانجین(HANJIN ) که در سال 1950 در کره جنوبی آغازبکار کرده، در حال حاضر با برخورداری از حدود یکصد فروند کشتی اقیانوس پیمای کانتینری(با ظرفیت بیش از 500هزار TEUکانتینر) در فهرست 10 خط برتر جهان قرار دارد و سالانه صد میلیون تن کالا در آب های جهان جابه جا می کند.

یادآور می شود، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با برخوداری از 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتنیری) و 41 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.

برچسب ها: بندر شهید رجایی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: