May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۷۸۹۰
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
0
مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، پتانسیل های موجود در تولید فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل را تشریح کرد.
پول‌نیوز- دکتر امیر حسین جمشیدی اظهار داشت: از زمان تشکیل اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل درخواست های تولید فرآورده های طبیعی رو به افزایش نهاده و تاکنون تعداد 1283 مورد داروهای در فهرست دارویی کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از تعداد 309 قلم گیاه بکار رفته در تولید فرآورده های طبیعی رازیانه، نعنا و آویشن بیشترین مورد استفاده را در تهیه فرآورده های گیاهی داشته اند، تصریح کرد: با اینکه متاسفانه تا چندسال پیش داروهای طب سنتی کتابهای قانون بوعلی و کتاب خوارزمی را در کشورهای خودمان ثبت نکرده بودیم و کشورهای غربی از سال خیلی دور برای تولید داروهایشان از آنها بهره می بردند ولی خوشبختانه اکنون سیر صعودی خوبی در این آغاز نموده ایم.

جمشیدی با اشاره به دسته بندی داروهای طبیعی بر اساس ATC (سیستم طبقه‌بندی آناتومیکی درمانی شیمیایی) عنوان کرد: 51 گروه از این دسته بندی را داروهای گیاهی پوشش می دهند که بیشترین تعداد آنها در سال 1393 بوده است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با تاکید بر افزایش شرکت های تولیدی، گفت: 93 شرکت تولیدی در حوزه فرآورده های طبیعی و 81 شرکت نیز در بخش داروهای سنتی مشغول فعالیت هستند که با توجه به سبقه تاریخی و فرهنگی کشورمان می تواند به مراتب بیشتر شود.
منبع: مهر
برچسب ها: گیاه دارویی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: