کد خبر: ۱۴۷۹۶۶
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
0
با وجود شرایط عدم اطمینان به دلیل بحران بدهی یونان، تقاضای طلا به منظور حفظ ارزش دارایی افزایش پیدا نکرد، زیرا به نظر می رسد بازار زیاد نگران ترس از رکود نیست.
پول‌نیوز - خبرگزاری رویترز اعلام کرد، قیمت طلا روز سه شنبه کاهش یافت، زیرا بازارها منتظر اخبار مربوط به نشست منطقه یورو در روز جاری هستند تا بدانند آیا بهبودی در بحران بدهی یونان حاصل خواهد شد یا نه.

به گزارش رویترز، با وجود شرایط عدم اطمینان به دلیل بحران بدهی یونان، تقاضای طلا به منظور حفظ ارزش دارایی افزایش پیدا نکرد، زیرا به نظر می رسد بازار زیاد نگران ترس از رکود نیست.

با افزایش فروش اوراق بهادار طلا، قیمت این فلز گرانبها به سرعت کاهش یافته است.

قیمت تحویل فوری طلا در ساعت 03:43 بامداد روز سه شنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن 0.2 درصد کاهش یافت و به 1167.21 دلار در هر اونس رسید.

به دنبال مخالفت مردم یونان با شرایط بسته کمک مالی اتحادیه اروپا به این کشور، قیمت طلا در اوایل وقت دیروز (دوشنبه) 0.6 درصد بالا رفت لیکن این افزایش قیمت به سرعت از بین رفت به طوری که قیمت امروز، تنها 0.2 درصد نسبت به دیروز افزایش نشان می دهد.

هاوی لی تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری فیلیپ فیوچرز واقع در سنگاپور گفت: تغییرات قیمت طلا نشان می دهد، فلز زرد حتی در یک بازار وحشت زده نیز قادر به حفظ افزایش قیمت خود نیست.

وی افزود: این امر در حالی که نشان می دهد از تقاضای طلا به عنوان یک دارایی مطمئن کاسته شده، بیانگر این است که از جذابیت آن نیز به عنوان ابزاری برای سرمایه گذاری نیز کاسته شده است.

در بازار کامکس نیویورک نیز اوضاع همین است. در بازار کامکس نیویورک نیز قیمت طلا امروز 0.5 درصد کاهش یافت.

سرمایه گذاران از یک هفته پیش نسبت به افزایش قیمت طلا بدبین شده اند.

احتمال افزایش نرخ های بهره در آمریکا در اواخر سال میلادی جاری، مانع افزایش قیمت طلا می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: