مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز خبر داد
کد خبر: ۱۴۸۲۷۲
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
0
پول‌نیوز- مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز از آغاز فروش بیش از 177 میلیارد تومان اوراق مشارکت این سازمان از امروز یکشنبه 21 تیرماه 94 به مدت پنج روز کاری در شعب منتخب بانک صادرات در تهران و شیراز خبر داد.

اسدالله حاجی‌‌زمانی با اعلام اینکه این اوراق مشارکت 42 ماهه، با نام و معاف از مالیات است اظهار داشت: اوراق مشارکت، اوراق بهادار قابل معامله‌ که نشانگر مشارکت به مبلغ اسمی ورقه در یک طرح سرمایه‌گذاری معین با میزان سودآوری تقریبی مشخص است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز با یادآوری اینکه خریداران این اوراق علاوه بر سود بانکی اوراق، از هفت تا 12 درصد تخفیف عوارض شهرداری شیراز نیز برخوردار خواهند بود، افزود: در بازارهای مالی و سرمایه، اوراق مشارکت می‌تواند نقش مؤثری در بازگشت سرمایه‌های سرگردان سرمایه‌گذاران به بانک‌ها ایفا کند، از این‌ رو نوعی سرمایه‌گذاری با سود تضمین‌شده و امنیت بالا به شمار می‌رود.

به گفته وی از آنجا که سرمایه‌گذاری در مترو می‌تواند باعث کاهش بسیاری از هزینه‌های پنهان شهری شده و پس از بهره‌برداری، تأثیر مطلوبی در روند اقتصاد و تجارت یک شهر و کشور داشته باشد، از این‌ رو علاوه بر منابع و تسهیلات بانکی داخلی و دولتی و قراردادهای فاینانس، اوراق مشارکت مترو نیز در جای خود می‌تواند دارای بازده سرمایه‌گذاری مطلوبی برای اقتصاد کشور باشد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز و حومه با اشاره به اینکه خریداران این اوراق از سود 21 درصدی به‌صورت روزشمار برخوردار خواهند بود ادامه داد: تمام افراد، سرمایه‌گذاران و شرکت‌های حقیقی و حقوقی و نیز صندوق‌های سرمایه‌گذاری و بانک‌ها می‌توانند این اوراق را خریداری و در تولید یا صنعت سرمایه‌گذاری کرده و بر اساس نرخ سود این اوراق، بازده سرمایه‌گذاری خود را تضمین کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: این حرکت می‌تواند باعث رونق در بخش‌های تولید، صنعت و بازارهای مالی و سرمایه شود و روند بازار بورس را رونق بخشد.

حاجی‌زمانی با اشاره به عدم تأمین اعتبار لازم برای ساخت خطوط قطار شهری، ادامه داد: به دلیل کمبود منابع مالی، استفاده از منابع اعتباری دیگر در دستور کار سازمان قطار شهری شیراز قرار گرفت و بر همین اساس فروش اوراق مشارکت به‌عنوان یکی از منابع تأمین‌کننده اعتبار مورد نیاز مترو مطرح و پس از پیگیری‌های فراوان 120 میلیارد تومان از این اوراق در پایان سال 92 به فروش رسید و مبلغی بیش از 177 میلیارد تومان نیز از امروز تا پایان وقت اداری 25 تیرماه 94 در 15 شعبه بانک صادرات در تهران و 10 شعبه در شیراز به‌ قرار شعب زند، ملاصدرا، ستارخان، چهارراه مشیرنو، بلوار بعثت، شهید رجائی، میدان گاز، شهید فقیهی، مطهری و چمران به فروش خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز با تأکید بر نقش و تأثیر غیرقابل ‌انکار مترو در حمل‌ و نقل درون‌شهری کلانشهرها افزود: تاکنون بیش از 800 میلیارد تومان برای ساخت مترو هزینه شده و برای تکمیل خط یک، علاوه بر فروش اوراق مشارکت و سهم شهرداری، تأمین اعتبار صد درصدی امسال و سال آینده بودجه مصوب سازمان نیز مورد نیاز است.

وی در ادامه عنوان کرد: اوراقی که در حال حاضر به فروش می‌رسد فقط صرف تکمیل و ساخت فاز دو خط یک متروی شیراز شده و در هیچ جای دیگری هزینه نخواهد شد و در آینده برای تکمیل سایر خطوط نیز، استفاده از اوراق مشارکت در دستور کار سازمان قطار شهری شیراز قرار دارد.

حاجی‌زمانی در پایان بر تلاش سازمان در راستای تأمین منابع جدید مالی اشاره و اضافه کرد: مجتمع‌های تجاری در اطراف دروازه‌های ورودی ایستگاه مترو تعریف ‌شده‌اند که دارای ارزش‌افزوده بسیاری بوده و در قالب بسته‌های اقتصادی آماده ارائه به سرمایه‌گذاران است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: