May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز- معاون هماهنگی و توزیع مدیرعامل شرکت توانیر گفت: سالانه 200 میلیارد کیلو وات ساعت برق در کشور تولید می شود.

غلامرضا خوش خلق روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان یزد افزود: هم اکنون بطور متوسط هرخانواده ایرانی حدود یکصد هزار ریال بابت مصرف دو ماهه برق پرداخت می کند که در مقایسه با پولی که بابت تلفن و غیره می پردازند بسیار کم است.

وی با بیان اینکه هزینه برق مصرفی در ایران بسیار پایین و از این ناحیه صنعت برق زیان می بیند، اظهار کرد : اگر مصرف برق هر خانوار ایرانی در شبانه روز حتی یک باطری قلمی باشد هزینه خرید باطری قلمی برای مصارف روزانه خانوار از میانگین هزینه برق مصرفی آنها که در حدود 100 هزار ریال است، بیشتر می شود.

معاون هماهنگی و توزیع شرکت توانیر اضافه کرد : این نشان دهنده قیمت ناچیز برق در سبد مصرفی خانوارها است.

وی با بیان اینکه از سال 83 با مطرح شدن موضوع تثبیت قیمت ها، مجوزی برای افزایش قیمت برق صادر نشده است ، خاطرنشان کرد : افزایش قیمت ناشی از قانون هدفمندی یارانه ها نیز تاثیری در وضعیت صنعت برق نداشته زیرا قسمت زیاد درآمدهای برق به خزانه واریز و بصورت یارانه نقدی به شهروندان پرداخت می شود.

معاون هماهنگی و توزیع شرکت توانیر ادامه داد : در حالیکه نرخ فلزات در صنعت برق چندین برابر شده و دخل و خرج صنعت برق با هم همخوانی ندارد ، متاسفانه هم اکنون صنعت برق با مشکلات اقتصادی روبه رو است.

خوش خلق، ظرفیت نیروگاه های کشور را 70 هزار مگاوات اعلام کرد و گفت : صنعت برق متعلق به مردم و مدیران اجرایی امانتدار آن هستند.

این مسوول اظهار کرد : در سال گذشته پیک مصرف برق کشور 41 هزار مگاوات بود که اکنون از مرز 50 مگاوات هم گذاشته است.

خوش خلق خاطرنشان کرد : 30 درصد مشترکین شرکت توانیر خانگی، 12 درصد کشاورزی، 30 درصد صنعتی و بقیه عمومی و سایر مصارف است.

تعداد مشترکان صنعت برق کشور بیش از 31 میلیون مشترک است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: برق ، توانیر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: