کد خبر: ۱۴۸۷۵۲
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
0
در اين نوع بيمه، مسئوليت مدني دارندگان وسايط نقليه موتوري زميني در مقابل خسارت وارده به اشخاص ثالث (اعم از جاني يا مالي) تحت پوشش قرار مي‌گيرد. منظور از خسارت بدني، هر نوع دیه یا ارش ناشی از صدمه یا شکستگی، نقص عضو، از کار‌افتادگی(جزیی یا کلی-موقت یا دائم) یا دیه فوت شخص‌ثالث به سبب حوادث مشمول بیمه می‌باشد.
آنچه باید درباره بیمه نامه شخص ثالث دانا بدانیمپول‌نیوز - بیمه دانا خسارت‌هایی را که در اثر حوادث اتومبیل متوجه اشخاص ثالث می‌شود به موجب بیمه‌نامه شخص ثالث خود مورد تامین قرار می‌دهد. بیمه شخص ثالث جنبه اجباری دارد و تابع قانون و مقررات خاص خود می‌باشد.

انواع بیمه‌های اتومبیل

در حال حاضر بیمه‌های مرتبط با اتومبیل به سه دسته بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث و بیمه حوادث راننده تقسیم می‌شوند.

بیمه نامه شخص ثالث

در اين نوع بيمه، مسئوليت مدني دارندگان وسايط نقليه موتوري زميني در مقابل خسارت وارده به اشخاص ثالث (اعم از جاني يا مالي) تحت پوشش قرار مي‌گيرد. منظور از خسارت بدني، هر نوع دیه یا ارش ناشی از صدمه یا شکستگی، نقص عضو، از کار‌افتادگی(جزیی یا کلی-موقت یا دائم) یا دیه فوت شخص‌ثالث به سبب حوادث مشمول بیمه می‌باشد. منظور از خسارت‌های مالي، زیان‌هایی می‌باشد که به سبب حوادث مشمول بیمه به اموال شخص ثالث وارد شود. بيمه شخص‌ثالث در اغلب كشورهاي جهان اجباري شده و در ايران نيز از سال 1347 اجباری شده است و پوشش‌های مازاد بر سقف اجباري مصوب قانونی، به صورت پوشش‌هاي اختياري مازاد به متقاضيان ارائه مي‌شود.

مشتریان بیمه‌ شخص‌ثالث اتومبیل

طبق ماده 1 قانون شخص‌ثالث، دارندگان وسایل نقلیه ملزم به خرید بیمه‌نامه شخص‌ثالث می‌باشند.(دارنده اعم از مالک یا متصرف خودرو می باشد)

خطرات تحت پوشش بیمه‌ شخص‌ثالث

در بيمه شخص ثالث بیمه دانا خطرات زير تحت پوشش بيمه است:

- تصادف، تصادم، سقوط، واژگونی، آتش‌سوزی و یا انفجار وسایل نقلیه موضوع بیمه.

- خسارت‌هايي كه از محمولات وسيله نقليه موضوع بیمه به اشخاص ثالث وارد مي‌شود.

خسارات خارج از تعهدات بيمه شخص‌ثالث

- خسارات وارده به وسیله نقلیه مسبب حادثه.

- خسارات وارده به محمولات وسائل نقليه مسبب حادثه.

- خسارات مستقيم يا غيرمستقيم ناشي از تششعات اتمي و راديو اكتيو.

- خسارات ناشي از محكوميت جزائي و پرداخت جرائم.

- خسارات ناشي از حوادثي كه در خارج از كشور اتفاق مي‌افتد مگر اينكه توافقي بين بيمه‌گر و بيمه‌گذار در اين موضوع شده باشد.

تخفيف عدم خسارت بيمه شخص‌ثالث

حق بيمه اين بيمه‌نامه بر اساس نوع و مورد استفاده وسيله نقليه و ميزان تعهدات بيمه‌گر مطابق تعرفه‌هاي مصوب تعيين و اعمال مي‌شود. به منظور تشويق بيمه‌گذاران به دقت در رانندگي، به آن دسته از بيمه‌گذاراني كه در يكسال بيمه‌اي هيچگونه خسارتي ایجاد نکرده باشند به هنگام تمديد بيمه‌نامه تخفيف اعطا مي‌شود و از پرداخت بخشی از حق بيمه سال‌هاي بعد به شرح جدول ذیل معاف خواهند بود .

بيمه حوادث راننده


پوشش بيمه حوادث راننده فقط برای جبران خسارت‌های جانی (نقص عضو و فوت) وارد به راننده اتومبيل مسبب حادثه که به لحاظ قانونی، شخص ثالث تلقی نمی‌شود را تحت پوشش قرار می‌دهد.

یادآوری

- به منظور جلوگیری از تبعات احتمالی در رسیدگی و پرداخت خسارت لازم است فرم پیشنهاد بدقت و براساس مندرجات کارت مورد بیمه و نوع استفاده آن و پوشش‌های مورد نیاز ( درخواستی ) بیمه‌گذار تکمیل گردد.

- جهت تمدید بیمه‌نامه شخص‌ثالث، حداقل 72 ساعت (اداری) قبل از اتمام مهلت بیمه‌نامه اقدام فرمائید . چنانچه بیمه‌نامه قبلی نداشته و یا از تاریخ اتمام اعتبار بیمه‌نامه یکسال یا بیشتر گذشته باشد معادل صددرصد حق بیمه شخص‌ثالث اجباری و کمتر از یکسال به نسبت مدت تأخیر در حق بیمه‌نامه جدید جریمه صندوق تأمین خسارت‌های بدنی اعمال می‌گردد.

پرداخت خسارت بدون گزارش پليس (كروكي)

شركت بيمه دانا به منظور رفاه بيمه‌گذاران محترم و زيان‌ديدگان ناشي از حوادث رانندگي و جلوگيري از اتلاف وقت و هزينه‌هاي ترافيك كه پس از اين گونه حوادث ايجاد مي‌شود، خسارت مالي خودروهایی را که وسایل نقلیه مسبب و زیان‌دیده در زمان حادثه دارای بیمه‌نامه معتبر بوده و بین طرفین حادثه اختلافی وجود نداشته باشد، حداکثر تا سقف تعهدات مالی اجباری مندرج در این قانون بدون أخذ گزارش مقامات انتظامی پرداخت می‌نماید.

مدارک لازم جهت خرید بیمه شخص‌ثالث و حوادث راننده

- مدارک شناسایی خودرو(کارت یا سند مالکیت) و تصویر آن.

- بیمه‌نامه سال قبل در صورت دارا بودن.

- تکمیل فرم پیشنهاد در واحدهای صدور بیمه‌نامه.

- مدارک شناسایی راننده خودرو.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت شخص ثالث(مالی)

- اصل کوپن بیمه‌نامه شخص‌ثالث مقصر حادثه.

- اصل بیمه‌نامه شخص‌ثالث زیان‌دیده.

- گواهینامه‌های رانندگی مقصر و زیان‌دیده و کارت ملی ایشان.

- کارت شناسایی خودروی مقصر حادثه.

- اصل سند مالکیت خودروی زیان‌دیده و کارت ملی مالک.

- ارائه اصل کروکی سازش و تصویر برابر اصل کروکی‌های قضایی و گزارشات مرتبط تصادف درخساراتی که بيش از سقف تعهدات اجباري مالي بيمه‌نامه مي‌باشد و يا نياز به ارائه كروكي دارد.

- در خسارت فاقد کروکی مراجعه خودروهای مقصر و زیان‌دیده قبل از بازسازی جهت بازدید کارشناس بیمه گر الزامی است.

در خسارات دارای کروکی بالاتر از مبلغ بیست میلیون ریال مراجعه هر دو خودرو مقصر و زیان‌دیده قبل از بازسازی جهت بازدیدکارشناس بیمه گر الزامی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: