کد خبر: ۱۴۹۲۹۶
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
0
کارشناس بازار آتی سکه گفت: اشتباه کار اینجاست که برخی گمان می کنند، تک نرخی شدن ارز به معنای ثبات آن است، اما اصلا این طور نیست و امکان دارد دلار ۳۰۰۰ تومانی امروز - در زمان تک نرخی شدن ارز - هفته بعد به ۳۲۰۰ تومان برسد.
آیا تک نرخی شدن ارز، از جذابیت معاملات آتی سکه می‌کاهد؟پول‌نیوز- یک کارشناس بازار آتی گفت: برخی عنوان می کنند که در صورت تک نرخی شدن ارز، بازار آتی سکه از رونق می افتد و دیگر جذابیتی برای سرمایه گذاران ندارد، اما این موضوع به چند دلیل اصلا منطقی نیست و معتقدم که هیچ گاه از جذابیت معاملات آتی سکه کاسته نخواهد شد.

کارشناس بازار آتی سکه به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: اشتباه کار اینجاست که برخی گمان می کنند، تک نرخی شدن ارز به معنای ثبات آن است، اما اصلا این طور نیست و امکان دارد دلار ۳۰۰۰ تومانی امروز - در زمان تک نرخی شدن ارز - هفته بعد به ۳۲۰۰ تومان برسد.

سیاوش سلیمانی ادامه داد: از طرف دیگر اگر نگاهی به روند حرکتی اونس جهانی در تاریخ بیاندازید، مشاهده می کنید، اونس جهانی در هر ماه حداقل ۵ درصد نوسان دارد که با توجه به وجه تضمین ۲۰ درصدی قراردادهای آتی، امکان کسب سود ۲۵ درصدی از معاملات آتی آن هم فقط از نوسان اونس جهانی وجود دارد.

وی در این باره توضیح داد: در حال حاضر معاملات آتی سکه تنها بازار متشکل ایران است که اهرم مالی دارد به طوریکه معامله گر با یک سپرده اولیه ، می تواند معادل کل ارزش دارایی تعهد شده، کسب سود یا زیان کند. در حال حاضر نیز اهرم بازار با توجه به وجه تضمین ۲۰ درصدی، پنج است و به این ترتیب در صورت نوسان ۵ درصدی اونس جهانی با فرض به ثبات نرخ ارز، می توان ماهانه ۲۵ درصد سود از معاملات آتی سکه دریافت کرد.

معامله گر آتی سکه کارگزاری فارابی تاکید کرد: به این ترتیب یکی از جذابیت های بزرگ قراردادهای آتی، پرداخت بخشی از وجه برای انعقاد قرارداد است به طوریکه هر فردی می تواند با پول دو سکه، ۱۰ سکه در قراردادهای آتی معامله کند که این موضوع نیز نمی گذارد از جذابیت معاملات آتی سکه کاسته شود.

سلیمانی به راه اندازی قراردادهای آتی ارز اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های بورس کالا، راه اندازی معاملات آتی ارز است اما به هر حال تا زمانی که این بازار راه اندازی نشده، قراردادهای آتی سکه تا حدودی کار بازار آتی ارز را انجام می دهد، به طوریکه بازیگران و سرمایه گذاران در حال حاضر با توجه به تاثیرگذاری بالای قیمت دلار بر سکه، به جای ارز، سکه معامله می کنند.

وی در پایان گفت: با این تفاسیر به دلیل نوسان بالای قیمت اونس و دلار، هیچ گاه از جذابیت معاملات آتی سکه کاسته نخواهد شد و تک نرخی شدن ارز هم نمی تواند تاثیر زیادی در این روند داشته باشد.

منبع: سنا
برچسب ها: سکه ، بورس کالا ، قیمت سکه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: