کد خبر: ۱۴۹۷۹۶
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
0
رئیس سازمان غذا و دارو، به برخی دلایل عدم استفاده مصرف‌کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی از محصولات داخلی و اشتیاق به نوع خارجی این قبیل محصولات پرداخت.
دلایل مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی در کشورپول‌نیوز- یکی از مشکلات موجود در کشور که بیشتر هم به حوزه فرهنگی باز می گردد این است که محصولات خارجی در مقایسه با محصولات تولید داخل مقبولیت بیشتر دارند و این موضوع متاسفانه به قدری در فرهنگ عمومی ما ریشه دوانده که ممکن است حتی محصولات قاچاق نسبت به تولیدات داخلی ارجحیت بیشتری بیابد.

رسول دیناروند با تاکید بر اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که با افتخار از محصولات داخلی در تمام صنایع و نه فقط کالاهای مربوط به سلامت استفاده کنیم ادامه داد: خیلی از این محصولات به ظاهر برندی که بصورت قاچاق وارد می شوند در واقعیت محصولات تقلبی شبه برند می باشند که برخی از خریداران به صرف خارجی بودن و از روی ناآگاهی به خریدشان مبادرات می ورزند.

دیناروند با خطرناک خواندن این طرز تفکر که  بر اساس آمارهای موجود، موجبات حدود 20 میلیارد دلار قاچاق در همه حوزه های کشور را فراهم آورده است تصریح کرد: بخشی ازاین گردش مالی نیزمربوط به فراورده های سلامت است که در این بین نیز محصولات آرایشی و بهداشتی در صدر قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت با ابراز تاسف از ازدیاد محصولات تقلبی در کشور،  تولید محدود و تقاضای زیاد را از مهمترین این دلایل برشمرد و بیان کرد: ایران در زمینه تولید فراورده های آرایشی و بهداشتی سهم زیادی ندارد؛ همانهایی هم که  در حال فعالیتند شرکتهای کوچکی اند که از توان بالایی برای رقابت با برند ها برخوردار نیستند.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین افزود: نیاز کنونی ما برای جلب اعتماد مردم، به ایجاد برندهای معتبر بین المللی بخصوص در زمینه فراورده های آرایشی و بهداشتی است  تولید کنندگان معظم و معتبر باید روی برندها کار کنند، کیفیتشان را بالا ببرند و پتانسیل های خود را تبلیغ کنند وزارت بهداشت هم آمادگی کامل برای حمایت از تولیدات اینچنینی دارد.

دیناروند در پایان با یادآوری اینکه اگر چه جایگاه تولیدات آرایشی و بهداشتی ما محدود است ولی پتانسیل بالقوه توسعه درآنها مشهود است خاطر نشان کرد: اگر چه وزارت بهداشت از هیچ کوششی برای کمک به شرکتهای کوچک دریغ نخواهد نمود ولی از آنجا که ممکن است اینها توان رقابت بین المللی نداشته باشند با وارد کارزار شدن شرکتهای بزرگ، قطعا پیمودن مسیر رقابت با برند های جهانی، سهل تر خواهد بود.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: