May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۹۹۳۷
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
0
یک هیئت تجاری ۷۰ نفره برای رایزنی‌های تجاری در حوزه دارو کشتیرانی به زودی عازم یونان خواهند شد.
پول‌نیوز- در ملاقات سفیر جدید ایران در یونان با هیات رئیسه اتاق تهران، دو طرف در مورد توسعه مناسبات تجاری ایران و یونان به گفت‌و‌گو نشستند. مجید مطلبی شبستری، پیش از سفر و استقرار در آتن به اتاق تهران آمد و در نشستی با هیات رییسه این اتاق، نسبت به مساعدت در زمینه افزایش همکاری‌های اقتصادی دو کشور اعلام آمادگی کرد.

بختیاری معاون بین الملل اتاق تهران به سطح روابط تجاری دو کشور اشاره کرد و گفت: یکی از کالاهای عمده صادراتی ایران به یونان نفت بوده و بیشترین اقلامی که ایران از این کشور خریداری کرده، در حوزه دارو و تجهیزات بوده است. حال آنکه به دلیل فروش نفت، موازنه تجاری ایران و یونان در اغلب مواقع به نفع ایران رقم خورده است.

بختیاری سپس برخی زمینه‌های مستعد همکاری میان دو کشور، نظیر حمل و نقل، گردشگری و کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و البته ابراز امیدواری کرد که با استقرار سفیر جدید یونان در این کشور، فرصت‌های جدیدی برای همکاری اقتصادی ایران و یونان کشف شود.

شورای مشترک به اتاق مشترک تبدیل شود

در ادامه این ملاقات، مجید موافق قدیری، دبیرکل شورای مشترک ایران و یونان نیز با اشاره روند شکل‌گیری این شورا خطاب به سفیر جدید یونان «تبدیل شورای مشترک به اتاق مشترک ایران و یونان» و نیز «تسهیل صدور روادید برای بازرگانان ایرانی برای ورود به یونان» را درخواست کرد. او در بخش دیگری از سخنانش از اعزام هیات تجاری 70 نفره به یونان ظرف 45 روز آینده خبر داد و گفت: این هیات تجاری در زمینه دارو فعالیت می‌کنند و اعضای این هیات قرار است برای بررسی زمینه‌های همکاری به این کشور سفر کنند.

قدیری همچنین از اعزام هیاتی متشکل از فعالان حوزه کشتیرانی به یونان نیز خبر داد.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: