کد خبر: ۱۵۰۰۵۹
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عامل تنظیم روابط اجتماعی را قانون عنوان کرد و از موسسات غیرمجاز خواست که از قوانین بانک مرکزی تبعیت کنند.
پول‌نیوز - اخیرا رییس کل بانک مرکزی طی یادداشتی از مؤسسان و مسئولان مؤسسات اعتباری غیرمجاز خواست که هرچه سریع‌تر نسبت به توقف عملیات خلاف قوانین و مقررات و اخلال در گردش سالم پولی اقتصاد اقدام کرده و با مراجعه به بانک مرکزی و ارائه اطلاعات شفاف، همکاری لازم را برای حل مشکلات پیش رو به‌ عمل آورند.

به گزارش ایستانیوز، سیف به سپرده‌گذاران موسسات غیرمجاز هم توصیه کرد: با توجه به وضعیتی که در روزهای اخیر برای یکی از مؤسسات غیرمجاز پدید آمده، کاملا روشن است که در ادامه حیات مؤسسات بدون مجوز و تضمین پس‌اندازهای هموطنان عزیز در آن‌ها تردید جدی وجود دارد؛ فعالیت این گونه موسسات خارج از حیطه نظارت بانک‌مرکزی بوده و هیچ‌گونه سپرده قانونی نیز نزد بانک‌مرکزی تودیع نکرده‌اند. بنابراین مردم عزیز ما نباید تحت تاثیر چند درصد نرخ سود اضافه نسبت به شبکه سالم بانکی که ممکن است به بهای از دست رفتن کل پس‌انداز آنها منجر شود چنین مخاطره‌ای را بپذیرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عامل تنظیم روابط اجتماعی را قانون عنوان کرد و از موسسات غیرمجاز خواست که از قوانین بانک مرکزی تبعیت کنند.

ابوذر ندیمی با اشاره به پایبندی افراد جامعه به قواعد اجتماعی تصریح کرد: زمانی که تشکیلات حقوقی شکل می‌گیرد لازم است که آن تشکیلات از حکومت مرکزی تبعیت کنند لذا در خصوص موسسات غیرمجاز نیز آنها باید تابع قوانین بانک مرکزی باشند.

وی تاکید کرد: موسسات غیرمجاز باید شیوه فعالیت خود را با سیاست های بانک مرکزی منطبق کنند.

عضو  کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز از موسسات غیرمجاز خواست خود را با قوانین پولی و بانکی کشور هماهنگ کنند.

قاسم عزیزی تاکید کرد: در صورتی که موسسات غیرمجاز با قوانین پولی و بانکی هماهنگ شوند به واسطه اینکه تحت نظارت بانک مرکزی قرار می‌گیرند مردم نیز به این موسسات اعتماد خواهند کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز لازمه پیشرفت کشور را عمل به قانون عنوان و تاکید کرد: به موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز توصیه می‌کنیم برای فعالیت خود از بانک مرکزی مجوز بگیرند چراکه سوپرمارکت ها نیز مجوز دارند.

حسین گروسی گفت: مدیران موسسات غیرمجاز باید بدانند که دریافت مجوز برای آنها اعتماد عمومی را به ارمغان می‌آورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: