کد خبر: ۱۵۱۰۰۸
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
0
مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: تعداد ۲۰ هزار زائر تمتع از این فرودگاه با ۷۲ سورتی پرواز عازم خانه خدا می‌شوند؛ از نظر سنی بیش از ۷۰ درصد از زائران بالای ۵۰ سال سن دارند‌.
اعزام ۲۰هزار زائر خانه خدا از فرودگاه امامپول‌نیوز- نماینده شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ماهان و سعودی، نماینده ‌گمرک، فرماندهان سپاه، حفاظت هواپیمایی‌، پلیس ‌راهور، گذرنامه و مسئولان امنیتی فرودگاه‌ برگزار شد.

‌مدیر‌کل فرودگاه بین‌ المللی امام خمینی (ره) در ابتدای این جلسه با توجه به حساسیت بالای حج تمتع و نگاه ویژه مسئولان در این‌باره بیان کرد:‌ ‌‌امسال برای دومین بار عملیات حج تمتع از این فرودگاه انجام می‌شود و با توجه به کارگروهی که سال گذشته در امر حج تشکیل شد توانستیم نقاط ضعف و قوت را شناسایی و مشکلات را برطرف کنیم‌.

سیدی در خصوص بهسازی و بازسازی ترمینال حج گفت: با توجه به تأکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در خصوص ترمینال زیارتی سلام، این ترمینال به صورت 24 ساعته مشغول فعالیت است، امیدواریم سال بعد پروازهای حج تمتع و پروازهای زیارتی از این ترمینال عملیاتی شود.

وی گفت: در بحث فضای موجود سالن موقت حج که سال گذشته از این ترمینال اعزام زائران خانه خدا انجام شد، سال گذشته فضایی به ابعاد 4400 متر مربع در اختیار داشتیم که 1200 متر مربع به آن اضافه شد. در مجموع برای اعزام و پذیرش حجاج بیش از 5600 متر مربع فضا در اختیار داریم؛ اغلب مشکلات این سالن برطرف شده و مشکل خاصی از نظر فرودگاهی وجود ندارد و زائران خانه خدا با آرامش و آسایش می‌توانند از این ترمینال استفاده کنند.

‌مدیر‌کل فرودگاه بین‌ المللی امام خمینی (ره) در خصوص تعداد پروازهای عملیات حج تمتع گفت:‌ تعداد 20هزار نفر از این فرودگاه با 72سورتی پرواز عازم خانه خدا می‌شوند؛ این فرودگاه از نظر تعداد پروازی و مسافری در بین فرودگاه‌های کشور بیشترین اعزام و پذیرش زائران خانه خدا را دارد، از نظر سنی بیش از 70 درصد از زائران بالای 50 سال سن دارند که باید برای این مقوله نگاه ویژه‌‌ای داشت.

سیدی اضافه کرد: حجاج استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی، سمنان، قزوین‌، لرستان و شهر کاشان از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) عازم شهرهای مدینه منوره و مکه معظمه می‌شوند؛ این پروازها از 1 شهریور شروع و تا 26 شهریور ادامه دارد.

‌مدیر‌کل فرودگاه بین‌ المللی امام خمینی (ره) بیان کرد: سه پرواز قبل از اعزام زائران در روزهای 28، 29 و 31 مردادماه، عوامل حج و زیارت را عازم سرزمین عربستان خواهد کرد.‌
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: