May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۱۲۳۹
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
0
مطالعه ای جدید نشان داده است که هورمون تستوسترون در مردان تاجر در محیط های استرس زا و رقابتی افزایش یافته و باعث می شود در معامله های پرریسک تری سرمایه گذاری کنند.
پول‌نیوز- نتایج این مطالعه حاکی از آن است که دوزهای مختلف از تستوسترون یا کورتیزول می تواند در ریسک پذیری افراد در خرید و فروش تاثیر بسزایی بگذارد.

این مطالعه نشان می دهد که تغییر در سطح کورتیزول و تستوسترون می تواند نقش اساسی در ناپایدار ساختن بازار اقتصاد داشته باشد، زیرا این افراد با ریسک کردن بیشتر می توانند بازار را ناپایدار کنند.

تولید تستوسترون پیش از دو ماهگی جنین در رحم مادر آغاز گشته و در تعیین نرینگی یا مادینگی آن نقش دارد. تولید این هورمون در دوره بلوغ جنسی افزایش یافته و عامل اصلی تغییرات فیزیکی این دوران به‌شمار می‌آید. به طور متوسط بدن هر مرد ۲۰ برابر بیشتر از بدن هر زن تستوسترون تولید می‌کند هرچند به دلیل متابولیسم بیشتر سطح پلاسمایی این هورمون در مردان فقط هفت برابر زنان است. تستوسترون از هورمون‌های استروئیدی بدن است که ساختمان اصلی سازنده آن را کلسترول تشکیل می‌دهد.
برچسب ها: هورمون ، تستوسترون
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: