May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۱۲۵۰
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
0
پول‌نیوز- شرکت برزیلی Agrindus به دنبال بازاریابی برای نوعی بطری پلاستیکی شیر است که از نانوذرات نقره جاسازی‌شده خود برای کشتن باکتری‌ها استفاده می‌کند.

گفته می‌شود شیر پاستوریزه تازه در این بطری تا 15 روز سالم می‌ماند.

این فناوری در اصل توسط شرکت Nanox ارائه شده و دارای پوشش ذرات سرامیکی سیلیکا با نانوذرات نقره است. وجود سیلیکا ویژگی‌های ضدمیکروبی نقره را تقویت می‌کند.

در حالی که نگرانی‌هایی درباره اثرات نانوذرات نقره بر سلامت افراد و محیط وجود دارد، شرکت سازنده مدعی است ذرات موجود در داخل بطری‌ها در پلاستیک باقی می‌مانند و وارد شیر نمی‌شوند.

این بطری هم‌اکنون در برزیل آزمایش می‌شود و Agrindus امیدوار است در آینده نزدیک بازاریابی آن‌ را در امریکا و اروپا شروع کند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: شیر ، بطری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: