کد خبر: ۱۵۱۳۲۸
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶
0
نعمت زاده تاكيد كرد: توليد داخلي مخصوصا در زمينه كامپیوتر باید حتی به عنوان طرح ملی توسط دولت حمایت شود و سازمان هاي دولتي در مناقصات خود حداكثر توجه به توان توليد داخلي را مد نظر قرار دهند.
پول‌نیوز - وزير صنعت، معدن و تجارت در بازديد خود از مجتمع توليدي ساخت کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ‌های پيشرفته، به مديران آن توصيه کرد كه با تعميم رايانه به حوزه گسترده آموزش‌هاي متوسطه و عالي به تحقق اين پروژه ملي كمك كنند.

به گزارش تابناک اقتصادی، محمدرضا نعمت‌زاده كه همزمان با سفر رئیس جمهور به غرب استان تهران به محل اين كارخانه در شهرک صنعتي پرند رفته بود، ضمن بازديد از خطوط پيشرفته توليدي در اين مجتمع و دقت در ملزومات رايانه اي، توانايي متخصصان ايراني در هماهنگي با صنعت جهاني IT را ستود و اظهار كرد كه وزارت صنعت، معدن و تجارت براي هرگونه مساعدت در اين زمينه آماده است.

وزير صنعت، معدن و تجارت در این بازديد توصيه هايي به عمل آورد كه ممكن است تحقق اين توصيه ها عزلت دير پاي صنعت IT ساخت داخل را پايان داده و با حمايت داخلي از توليد ملي مخصوصا در اين صنعت، به پايايي و پويايي صنعت كامپيوتر و ملزومات كامپيوتري بينجامد.

نعمت زاده در بازديد خود از اين مجتمع تاكيد كرد: توليد داخلي مخصوصا در زمينه كامپیوتر بدون کیس باید حتی به عنوان طرح ملی توسط دولت حمایت شود و سازمان هاي دولتي در مناقصات خود حداكثر توجه به «توان توليد داخلي» را مد نظر قرار دهند.

نعمت زاده اما در قالب مهمترين پيشنهاد خود به مديريت اين كارخانه توصيه كرد كه با انجام اقدامات تبليغي و دعوت از نهادهاي مختلف براي بازديد از امكانات كارخانه، نسبت به معرفي خود به جامعه مصرف كننده اقدام كنند و با توليد كامپيوترهاي بدون کیس ارزان ولي پيشرفته در تيراژ انبوه، سيستم آموزش ملي را چه در سطح مدارس و چه در سطح دانشگاهها به رايانه های مدرن مجهز نکند که لازمه آن تحقق ایجاد یک نظام تامين مالي ( Financing ) كه يك ضلع آن مجتمع تولیدی ماتریس و ضلع دیگر وزارت آموزش و پرورش و ضلع سوم بانک باشد.

ويژگي هايي مانند صرفه جويي در مصرف برق به ميزان 90 درصد کمتر ازكامپيوترهاي سنتی ( با کیس) كه فقط در صورت استفاده در بخش دولتی متضمن حداقل 500 ميليارد تومان سالانه صرفه جويي در مصرف انرژي كشور است، صفحه نمايشي لمسي، فناوري خنك كننده بدون فن، قطعات مصرفي با استاندارد عمر مفيد 20 ساله، شارژ سريع لوازم جانبي حتي در زمان خاموشي دستگاه، تكنولوژي ضد پرش براي جلوگيري از خستگي چشم، 80 درصد نور آبي كمتر جهت حفط سلامت چشم، صفحه ضد بازتاب نور، پورت PLT جهت اتصال دستگاههاي جانبي، دو پورت LAN جهت اتصال به دو شبكه مجزا، مجهز به دو پورت COM جهت اتصال باركد خوان و صندوق فروشگاهي، انتقال اطلاعات 10 برابر سريع تر از 5/2 U.S.B ، قابليت ارتقاء قطعات و عدم نياز به تثبيت كننده برق همگي در يك دستگاه كوچك با قالب هاي بسيار زیبا جمع شده که برند Msi به آن اعتبار بخشیده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: